Délmagyar logó

2017. 05. 22. hétfő - Júlia, Rita 15°C | 26°C Még több cikk.

Megérkezett második kínai állomására a Solar Impulse 2

Tizenhét és fél óra repülés után megérkezett kedden második és egyben utolsó kínai állomására a svájci Solar Impulse 2.

Tizenhét és fél óra repülés után megérkezett kedden második és egyben utolsó kínai állomására, Nankingba a világkörüli úton lévő napelemes svájci repülőgép, a Solar Impulse 2.

A kísérleti légi jármű hajnali 6 órakor indult a délnyugat-kínai Csungkingból, és fél órával éjfél előtt szállt le a mintegy 1200 kilométerre keletre fekvő Nankingban, ahonnan tíz nap múlva megkezdi egyik legnehezebb szakaszát, a Csendes-óceán átrepülését.

A légi expedíció tagjai Csungkingban eredetileg csak egy rövid pihenőt tartottak volna, ám időjárási problémák, majd az egyik pilóta, a 62 éves André Borschberg volt vadászpilóta megbetegedése miatt ott tartózkodásuk elhúzódott. Borschberg időközben vizsgálatokra hazatért, így a Csungking-Nanking táv megtétele a projekt vezetőjére, az 56 éves Bertrand Piccardra maradt.

A gép március 21-én Mianmarból, 20 órás - 1375 kilométeres - repülés után érkezett a délnyugat-kínai Csungkingba,12 szakaszosra tervezett útjának hatodik állomására.

A klímaváltozás elleni küzdelem látványos akciójaként meghirdetett, zöld energiát népszerűsítő, üzemanyag nélküli repülés hosszú távú kísérletét nagy nemzetközi érdeklődés kíséri. A Solar Impulse 2 szárnyaira 17 ezer napelemcellát szereltek.

A Hszinhua hírügynökség beszámolója szerint a 21 naposra nyúlt kényszerű vendégeskedés során a két pilóta egy helyi középiskola vendége is volt, ahol a repülőgépről, a napenergiáról és az energiatakarékosságról is beszéltek a diákoknak, de a három hét során környékbeli turisztikai látványosságokat is felkerestek.

A Solar Impulse 2 március 9-én indult el Abu-Dzabiból 35 ezer kilométeres világkörüli útjára. Pilótái Hawaii után átszelik Észak-Amerikát, majd az Atlanti-óceán felett is átkelnek, hogy Dél-Európán és Észak-Afrikán keresztül, küldetésüket befejezve visszatérjenek kiindulópontjukra.

A mindössze 2300 kilogrammos, 90 kilométeres óránkénti utazósebességgel jellemzett repülőgép kíséretében van két másik repülőgép, egy ATR-72-es és egy Il-76-os, amelyek a szükséges berendezéseket és felszereléseket, valamint a mintegy 70 fős kiszolgáló személyzetet szállítják.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megoldották az emberiség történetének egyik legrégibb rejtélyét?

A neandervölgyi emberek azért halhattak ki, mert nem ismerték fel a tűz jelentőségét, ellentétben a modern emberrel. Tovább olvasom