Délmagyar logó

2018. 10. 22. hétfő - Előd 6°C | 17°C Még több cikk.

YouTube-sztárok: pénzzel is jár a 15 másodperc hírnév?

A YouTube rengeteg internetsztár szülőhelye, de csak kevesen tudták pénzzé tenni ismertségüket. Nézegessen online hírességeket!
Itt van például a legutóbbi szórakoztató, Sam Tsui, aki elektronikus trükkökkel megbolondított "a cappellájával" robbant be a köztudatba. Július óta Tsui Jackson-slágereket összedolgozó videójára több mint 2,4 milliószor kattintottak, mégsem látott még egy centet se a sikerből. Mint sok pillanatnyi szenzáció, ő is próbál a reklámajánlatok, hirdetési kampányok között evickélni abban a reményben, hogy valamit leszakíthat a netes hírnévből.

A YouTube-sztároknak gyorsan kell cselekedniük. Nemcsak azért, mert az online figyelem gyorsan lankad, hanem mert a sikerüket meglovagolni kívánó keselyűk is hamar megjelennek. A klipeket letöltik, és újra megjelentetik máshol - bármilyen engedély nélkül. Azonnal pólókat kezdenek gyártani az aktuális "sztárról", olyan bevételt kasszírozva, amit a felkapott emberek soha nem látnak.

Mégis, egyre több közönségkedvenc jön rá, hogyan tudna hasznot húzni a rá irányuló figyelemből. Az egyik legleleményesebb köztük: Charlie Schmidt, aki körülbelül 20 ezer dollárt zsebelt be Keyboard Cat videójával. Régi felvételeket digitalizált, amin macskája, Fatso szintizik úgy, hogy gazdája irányítja a mancsait. Február óta 3,8 milliószor tekintették meg.

A macska, ami 20 ezer dollárt hozott

Az 58 éves Schmidt azt mondja, bárcsak hamarabb meglátta volna a lehetőséget 1991-ben elhalálozott macskájában. Hiszen, ahogy sikeres lett, máris megjelent a nem általa készített KeyboardCat.com and PlayHimOffKeyboardCat.com. Ezek után hogy csinált mégis pénzt a dologból? A bevétel egy része egy mobiltelefonos alkalmazásból, pólókból és a jogok reklámcélra való eladásából származik: nemrég írt alá egy szerződést, amelyben egy svéd csoportnak engedi meg, hogy remixet készítsenek a híres macsek fő dalocskájából. De a zsozsó nagy része a YouTube-tól jött. Csatlakozott a YouTube partnerprogramhoz, amelynek keretében a sikeres videókhoz reklámokat kapcsolnak, a bevételből pedig a videó alkotója is részesül.

Online hírnevet hozó a capella Jacko-dalokkal

De milyen klipeket segít a YouTube ilyen lehetőséggel? Aaron Zamost szóvivő elmondta, figyelembe veszik, milyen annak látogatottsága, milyen lehetőség van benne és hogy mennyire illik a YouTube felhasználási feltételeibe. Ez utóbbi kizárja ebből az olyan videókat, mint Tsui Jackson-produkciója annak jogdíjas zenéjével, ami csak a lemeztársaságok jóindulatából maradhat látható.

Bizonyára sokan emlékeznek a fogászati érzéstelenítő hatására elkábult kisfiú vicces kómázására. David DeVore, az ingatlanügynök apuka levédette a videót, amit feltöltése óta 33 milliószor néztek meg. A YouTube-reklámokból és a különböző kereskedelmi tevékenységekből több mint 40 ezer dollár jött össze.

Egy klasszikus: a kisfiú, aki felfedezi az érzéstelenítővel súlyosbított világot

Irena Schulz, a Backstreet Boysra táncoló papagáj gazdája így vallott: "Sokan azt hiszik, fényűző életet élek, pedig az időm nagy részében madárkalitkát suvickolok. Sok a munka ezzel." Hiába a sok show-beli szereplés, médiajelenlét, ezek a videók akármennyire is sikeresek, nem jelentenek biztos jegyet a jó élethez.

Backstreet Boys papagáj módra

Olvasóink írták

  • 3. flexsnake 2009. november 16. 20:23
    „hogy nyomja a kakadu :D közben énekel :D”
  • 2. rhyyy 2009. november 16. 17:23
    „de legalább nem mentek a csillag születikbe
    :D”
  • 1. szegedil 2009. november 16. 17:14
    „Na, ezt hívják állatkínzásnak.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Legnagyobb kincsünk az ivóvíz

Pár évtizeden belül olyan konfliktusforrás lehet a víz, mint ma az olaj. Már most is 15… Tovább olvasom