Autó

2007.03.13. 15:19

Próbaúton a Mazda2 nyolcvan lóerős változatával

Címkék#autoteszt

A Mazda az alsó régiókban legutóbb talán a 121-gyel alkotott maradandót, akkor a „púpos" kiskocsi hamar közönség kedvenc lett. A Mazda2 formavilágával már nem lóg ki ennyire a sorból, de versenyképes változat a kategória kínálatában.

Kovács András

Szögletes és kerekded formák sajátos keveréke a karosszéria, miközben azért mazdás maradt a divathullámot követve is.

Kiskocsinál sok minden múlik a méreten, a 2490 milliméteres tengelytávhoz olyan hosszúság-szélesség-magasság társul (3925-1680-1545), ami garantálja a kényelmes belső teret négy utas részére. Fejtámla persze az ötödiknek is ki van alakítva, az igazi azért az eggyel kisebb létszám. A tervezők arra is figyeltek, hogy a kisautó csomagtartója olyan magasra nyíljon, hogy egy 180 centiméteres ember se verje be a fejét pakolás közben. Az alapban 267 literes csomagtartó az osztva dönthető hátsó ülések előrehajtásával 1044 literesre bővíthető. További praktikum. hogy a jobb első ülés támlája is lehajtható.

A belső kialakítás igényes, talán a műanyagburkolatok maradtak kissé kemények, számos kisebb-nagyobb rekesz könnyíti meg a pakolást. A műszerfal tetszetős, a középkonzol is szép, a kezelőszervek kézre esnek, működtetésük egyszerű és logikus.

A Mazda2 minimálmotorja 1,2 literes és 75 lóerős, az általunk próbált GT-felszereltségű modellben a második fokozat, az 1,4 literes 80 lóerős motor tette a dolgát, 124 Nm-es maximális nyomatékkal. Kicsit még ezt a motort is pörgetni kell, de akkor már dinamikusan autózható a legapróbb Mazda. Száz kilométeres tempóra 14 másodpercen belül gyorsul a kocsi, a végsebesség 164 km/h. A viszonylag magas építés miatt a kényelmes tempó valahol 140 körül van, ekkor négyezret fordul a motor, s minden tekintetben marad még tartalék. A 6,5 literes kombinált fogyasztás 8,6 literes városi és 5,4 literes országúti étvágyból jön össze.

A zajkomfort meglepően jó, az útfekvés is elfogadható, az autó kanyarban egyértelmű visszajelzést ad. Haladni is lehet vele, legalábbis ezt bizonyítja a Siófok-Szeged közötti vasárnap kora délelőtti 2,5 órás menetidő, amiben ugyancsak volt még bőven tartalék.

A Mazda2 alapára 2,5 millió forint, az általunk próbált modell ennél egymillióval drágább, de nagyon sok kényelmi és biztonsági extrát kínál már alapban is. ABS + EBD, elektronikus fékasszisztens, négy légzsák, ISOFIX gyermekülés-rögzítés, öt állítható fejtámla, négy elektromos ablakemelő, mechanikus légkondicionáló, szervokormány, távirányítású központi zár. Persze ez csak töredéke a felsorolásnak, amihez három év vagy 100 ezer kilométer garanciát kínál a Mazda, azaz versenyképes árat kér a legkisebb autó jól felszeret változatáért.

Az autót a C-Mobil Kft. a szegedi, Napos úti Mazda márkakereskedés jóvoltából próbálhattuk ki.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!