2007.03.19. 15:19
Renault: az új Twingo és a Clio Grand Tour Concept Genfben
A Genf fontos eseménye volt az új Renault Twingo leleplezése és a Clio Grand Tour Concept bemutatása, de a jelenlegi típusoknál is történtek friss fejlesztések: ilyen például a Clio Renault F1 Team R27 és a Mégane Renault Sport dCi.
A 2006-ban, Párizsban bemutatott koncepcióhoz rendkívül hasonló autó a Smart Fortwo, vagy akár a Mini ellenlábasa lehet az új Twingo. Az 1993-ban bemutatkozó előd Európa-szerte siker volt, és a Renault most ugyanezt várja az új modelltől is. A Twingo célcsoportja a modern városi fiatal. Ennek megfelelően az átlagos szupermininél valamivel kisebb autót olyan extrákkal látták el, mint az iPodtároló-rekesz, bluetooth-kapcsolat vagy a klíma. Kezdetben két 1,2 literes motorból lehet majd választani, egy 75 lóerős és egy 100 lóerős, turbófeltöltősből.
A Renault a 2007-es Genfi Autószalonon először mutatta meg a világnak a Clio Grand Tour Concept-et. Ez a Clio III. választékbővítésének előfutáraként azokat az autósokat célozza meg, akik egy dinamikus, attraktív kis kombira vágynak, melyben a klasszikus „grand tourerek” jegyei is megtalálhatók. Annak érdekében, hogy a modell még inkább a vezető kedvében járjon, erőforrása a 2.0 16V 200 lóerős benzinmotor. Az utastér praktikus, kényelmes és világos – megfelelő a pihentető utazáshoz. Nagy, könnyen rakodható csomagterével a Clio Grand Tour Concept felkészült a legkülönbözőbb szabadidős tevékenységekre.
Amikor a legutóbbi Renault R27 Forma 1-es versenyautó debütálására sor került, a márka kihasználta a lehetőséget a Clio Renault F1 Team R27 bemutatására is. Egyedülálló lehetőség volt ez arra, hogy a vállalat egymás utáni két világbajnoki címét megünnepelje, és egyúttal a vezetés szerelmeseinek belépést kínáljon a Forma 1 világába. Piros féknyergeivel, új "Sirius sárga" fényezésével és az exkluzív Renault F1 Team és World Champion logókkal, azonnal szembetűnik, hogy ez a Clio limitált széria a Mégane Renault F1 Team kistestvére. Belül, a Recaro ülések és a számozott plakett nem hagynak kétséget az autó sajátos karaktere és komoly sportbeli képességei felől. A modell 17"-os kerekekkel és Cup futóművel rendelkezik, a még nagyobb teljesítmény és vezetési élmény érdekében.
A Mégane Renault Sport dCi – amely a 2007-es Genfi Autószalonon mutatkozott be – egy nagy teljesítményű dízellel teszi teljessé a Renault sportos kínálatát. Azért terveztek, hogy a mindennapi vezetést rutin helyett élménnyé varázsolja, készült azoknak, akik értékelik az ésszerű fenntartási költségeket. 2.0 dCi 175 lóerős motorja és manuális hatsebességes sebességváltója olyan vezetési élményt nyújt, amely vetekszik a legjobb benzinmotoros sport-limuzinokkal, gazdaságos – 6,5 literes átlagos – tüzelőanyag-fogyasztása ellenére. Az első és hátsó kerékfelfüggesztés a Mégane Renault Sporttól származik, ami garantálja lehető legprecízebb kezelhetőséget. Mégane Cup futómű extraként rendelhető, azoknak, akik még ennél is sportosabb viselkedést szeretnének.
K. A.