2008.01.14. 14:08
Detroit: a kisebb autó is autó
A detroiti autószalon sztárja idén hagyományos körülmények között a GM álomautója, az új, 620 lóerős Corvette ZR1 lehetne. A valóságot azonban a növekvő üzemanyagárak és a takarékos kocsik jelentik, így például a GM új hibridautói, az új Audi A4 Sedan, és persze kisteherautók, minden mennyiségben. Mert ez mégis Amerika.
A General Motors a világhírű autós seregszemlén mutatja be minden idők leggyorsabb utcai Corvette-jét, a 6,2 literes szuperfeltöltött V8-as motorjával 200 mérföld/órás (320 kilométer/órás) sebesség elérésére képes ZR1-est. A kiállítás – amely a nagyközönség számára csak január 19-én nyitja meg kapuit – azonban alapvetően nem az izomautókról, a nagy méretekről és teljesítményekről fog szólni.
A ZR1 szinte már csak álom, bár a vastag pénztárcájú vásárlók jövő nyártól mintegy 100 ezer dollárért megrendelhetik a sportkocsit. A valóság az, hogy a GM a minap leállította annak az új V8-as motorcsaládnak a fejlesztését, amely a jövő luxusjárműveinek lett volna a lelke. A 100 dolláros hordónkénti olajár és a nemrégen elfogadott, szigorú fogyasztási normákat előíró energiatörvény új irányt szab az autógyártóknak.
Az Autodata cég felmérése szerint tavaly az amerikai autópiacnak csak három szelete bővült: a gyárak kis autókból, kisméretű városi terepjárókból, valamint a személyautók és terepjárók keresztezéséből született úgynevezett crossoverekből tudták növelni eladásaikat. A crossover volt a 2007-es év nagy győztese, 15,9 százalékkal szélesedett a piac, 2,4 millió kocsi talált gazdára.