2010.05.21. 16:56
Az embernél sokkal pontosabb a robotpilóta
Ha állóra fékezi az autót a Mercedes robotpilótája, akkor valamennyi megállás végpontja három centiméter sugarú körön belül van. A biztonsági szempontból kritikus, illetve nem pontosan megismételhető vezetési manővereket zárt próbapályán, robotpilótával hajtják végre.
A vezetőtámogató rendszerek következő nemzedékére gondolva, az autógyártók közül világelsőként vett fel a Mercedes-Benz egy innovatív vizsgálati módszert a próbaeljárások közé. Az „automatizált autózás" elősegíti a vezetőtámogató rendszerek és egyéb biztonsági megoldások fejlesztését, ellenőrzését és a gyártás előkészítését, határhelyzetekben is biztonságosan és a személyzet egészségtelen terhelése nélkül teszi lehetővé a tesztelést.
Az autózás aktív és passzív biztonságát javító új műszaki megoldások fejlesztésében évtizedek óta mércének számít a Mercedes-Benz. Az előbbiben az ABS, ESP és a fékasszisztens fűződik a nevéhez, az utóbbiban az alaktartó utascella, a gyűrődő zóna, a légzsák és a hárompontos biztonsági öv. Ezek hozzájárultak a közúti közlekedés biztonságához, a halálos és sérüléssel járó balesetek számának csökkenéséhez.
A mai biztonságtechnika intelligens vezetőtámogató rendszerei „gondolkodó partnerré" teszik az autót, amely lát, érzékel, reflexszerűen reagál a veszélyre, és önállóan cselekszik. A holttér-asszisztens vagy az éjjellátó berendezés az olyan balesetforrások élét veszik el, mint a sávváltás, az elfáradás vagy a rossz látási viszonyok.
Folytatás testvérportálunkon, az autopro.hu oldalon