Délmagyar logó

2019. 07. 16. kedd - Valter 14°C | 25°C Még több cikk.

25 éves a magyar Suzuki: Esztergom, Békéscsaba, Szeged - a Vitara a nyerő

25 éves a magyar Suzuki: Esztergom, Békéscsaba, Szeged - a Vitara a nyerő
Szeged - Idén 25 éve, hogy megalakult a mára Szegeden is Suzuki márkakereskedést működtető Ankers Kft., negyedszázada avatták fel az esztergomi gyárat, és idén jelent meg a népszerű Vitara új változata.
– Békéscsabán nyitottuk meg első Suzuki márkakereskedésünket 1993-ban, rá három évre jelentünk meg Orosházán – mondja Pató István, az Ankers Kft. ügyvezetője. Sorban harmadik volt a szegedi, a három városban meglévő közül ők a Pécskai néven futót vásárolták meg. A Sárosi utcai márkakereskedés azután Tisza 2005 Autóház néven lett ismert. A 2008-as válság és az azt követő optimalizáció hozta úgy, hogy egy cég „alá vitték be" a három autószalont.

– Terveink szerint az idén értékesített új autók száma megközelíti az 500-at, a modellek 85 százalékát a Vitara és az S-Cross teszi ki, körülbelül fele-fele arányban – mondja az ügyvezető, hozzátéve, Szegeden szinte darabra ugyanannyit adnak el mindkettőből. A többi modell a sorban az immár Japánban készülő Swift, a Baleno és az Ignis.

A hazai újautó-eladási toplistát hosszú ideje vezető Vitara már 4 millió 90 ezer forintért elérhető. Az egyliteres motorral, klímával, ülésfűtéssel, rádióval, távirányítós központi zárral, elektromos ablakkal és sok más kényelmi extrával felszerelt belépőmodell ad a biztonságra is: például a 7 légzsákkal, a menetstabilizálóval, a hegymeneti elindulássegítővel vagy éppen a nappali menetfénnyel.
– Bennünket már régen nem lep meg, de a kívülálló számára talán érdekes lehet, hogy nem a legolcsóbb alapváltozat a legnépszerűbb, hanem a második, a GL+ felszereltségű modell, amelyben már 1,4 literes motor dolgozik – mondja Pató István, hozzátéve, hogy 4 millió 770 ezer forintért ezekben további kényelmi és biztonsági extrát kap a vásárló. A szakembertől megtudjuk, a márka három felszereltségi szintet kínál, és jellemzően „nem variálja túl", ami pozitív hatással van a minőségre is.

– Kulcskérdés, hogy hány évre vásárol magának autót az ügyfél, nem is olyan régen a klímaberendezést kellett rábeszélni a vevőre, amely nélkül ma a használt autó eladhatatlan – mondja Pató István a felszereltségi szint választásáról. Szerinte a nagy képernyős multimédia hiánya lehet 10 év múlva „vevőriasztó", és persze nagyon fontosak a jelenleg elérhető vezetéstámogató rendszerek.

Magasra teszi a lécet a Suzuki, amikor az alap 3 éves, 100 ezer kilométeres garancia mellé vállal plusz 100 ezer kilométert és további 7 évet. Ez azt jelenti, hogy a vezetett szervizkönyv mellett a motorra, a turbófeltöltőre és a sebességváltóra 10 évig nincs gondja az autóvásárlónak. És a hazai átlagos futásteljesítmény tükrében a 200 ezer kilométer is nagy szám.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Párizsba szökött be az első vietnámi márka

Párizsba szökött be az első vietnámi márka
A Vinfast nevű gyártó rögtön két új, BMW-alapokra épített modellel mutatkozott be az októberi… Tovább olvasom