Délmagyar logó

2019. 02. 15. péntek - Kolos, Georgina 0°C | 9°C Még több cikk.

Autók a filmvásznon - 6. rész

Mindannyian álmodoztunk már az időutazásról, nemigaz? Milyen nagyszerű volna, ha csak beülnénk egy autóba, és egy pillanat alatt több évtizedet repülhetnénk?
A sci-fi és a vígjáték remek összhangját hozta össze Robert Zemeckis az 1985-ös Vissza a jövőbe című filmben, és valóban, ezen a nagyszerű alkotáson a mai napig jót lehet szórakozni. A film alapötlete zseniális, a látványosabb jelenetek technikai megvalósítására sem lehet panasz, a színészek illetve a rendező munkája pedig parádés. Egy szó mint száz, egy igazán eltalált filmről beszélünk.

Talán az is a film fényét emeli, hogy egy egyébként hatalmasat bukott, szerencsétlenül járt autótípusból igazi négykerekű világsztárt faragott. A John DeLorean nevével fémjelzett, Giorgetto Giugiaro által “megrajzolt", fényezetlen rozsdamentes acél karosszériájú autó kiállásával nem volt gond, a felfelé nyíló ajtók pedig még ma is ütősek. A legnagyobb probléma a motortérben lapult. Az Észak-Írországban épülő kocsi farában ugyanis csak egy 170 lóerős, 2.8 literes V6-os motor lakott, melyet ráadásul a szigorú amerikai környezetvédelmi szabályozások miatt a tengerentúlon csak körülbelül 40 lóerővel kisebb teljesítménnyel lehetett forgalomba helyezni. A látványos sportautó tehát nem volt valami fürge. Szerencsére a filmipar azért ismer néhány trükköt, így ez az erőhiány a mozivásznon cseppet sem volt feltűnő. Mint tudjuk, a trilógiában időgép szerepében tündöklő DeLorean fluxuskondenzátorral a fedélzetén pillanatok alatt képes volt elérni a 88 mérföld/órát, sőt mi több, repülni is képes volt!


Olvasóink írták

  • 8. hírfigyelő 2011. március 09. 19:28
    „Ízlések és .....
    Nekem személy szerint, egy Legenda!”
  • 7. kilo 2011. március 08. 12:15
    „Erdekes-erdekes, de nekem ez az auto sosem tetszett...”
  • 6. hírfigyelő 2011. március 04. 17:24
    „Ebben a gépben az volt a legérdekesebb, hogy nem rozsdásodott, a rozsdamentes acél miatt.... Bár az én autóm is ilyen lehetne... :)”
  • 5. THE 2011. március 02. 23:23
    „Többször ki volt állítva Pesten a 90-es évek végén az expo-kon. Akkor megcsodálhattam fél méterről. Egy élmény.”
  • 4. bagoly980 2011. március 02. 21:21
    „Tudás ellen nincs orvosság, és én ilyen szakmai részletekre nem is emlékszem a filmből. Csak a banánhéj maradt meg...
    De még egy dolog volt - ha már a benzinre a belső égésű motorhoz úgyis szükség van -, amiben a jövőből visszajött kocsinak nagyobb szerencséje volt, mint nekünk van mostanában. Valahogy így szólhatott (de szívesen fogadok pontosítást is):
    "Utak? A hová mi megyünk, ott nincs szükség utakra." - és a levegőbe emelkedett a DeLorean.
    Azt pedig, hogy a belső égésű motor emelte-e a levegőbe, talán sose tudjuk meg.
    De nem is ez volt a lényeg. A kocsi bármivel ment vagy repült is, fogalommá vált.”
  • 3. macskanadrag 2011. március 02. 19:05
    „még ma is brutál :D”
  • 2. Lenry 2011. március 02. 18:50
    „"Mint láttuk az első rész végén, visszatérve a jövőből már elég volt bele némi szemét, banánhéj és néhány csepp sör."

    "Mr. Fusion működteti az időáramköröket és a fluxuskondenzátort, de a belső égésű motor benzinnel működik, mindig is azzal működött" - mondta a Doki :)”
  • 1. bagoly980 2011. március 02. 13:00
    „Ez tényleg egy olyan autó, amiről a film nélkül aligha tudnánk bármit is, de a film által legendává vált. Nem tűnt erőtlennek, sőt, az akkoriban nálunk futó Ladákhoz és társaikhoz képest lenyűgöző volt.
    Vajon mennyit ehetett százon 88 mérföldes sebességnél?
    Mint láttuk az első rész végén, visszatérve a jövőből már elég volt bele némi szemét, banánhéj és néhány csepp sör. De jól jönne ez a mostani benzináraknál...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nissan állatfarm: marhabőrbe bújt oroszlán, félezer lóerővel

Megérkezett a „méretre szabott" szupersportautó, az 530 lóerős Nissan GT-R Egoist – itt… Tovább olvasom