Délmagyar logó

2019. 03. 26. kedd - Emánuel 6°C | 14°C Még több cikk.

Már félmillió Vitara készült Esztergomban

Mérföldkőhöz érkezett a Magyar Suzuki Zrt.: legördült a félmilliomodik Vitara az esztergomi sorról. A 2015 tavaszától hazánkban gyártott, tavaly szeptemberben megújult modell itthon vezeti a személygépkocsik újautó-eladási listáját.
2015 tavaszán indult a Vitara hazai gyártása, a héten pedig elkészült a sikermodell félmilliomodik darabja a Suzuki esztergomi gyárában. Fontos ponthoz érkezett ezzel a magyar vállalat, ez az első modell, amelyből ilyen rövid idő alatt ekkora mennyiséget gyártott. Ezt a két korábbi kedvenc, az SX4 és az újabb generációs Swift sem érte el.
A Vitara verhetetlen a magyar személygépkocsi-piacon, 2017 után 2018-ban is az újautó-eladási statisztikák élén végzett: tavaly 11 ezer 127 darabot értékesítettek belőle. Az év első két hónapjának adatai alapján a Vitara 2019-ben is nagy népszerűségnek örvend: összesen 1474 darab talált gazdára belőle. A modell a sport-szabadidő (SUV) kategóriában elért 19 százalékos piaci részesedésével megőrizte vezető pozícióját a személyautók mezőnyében.

A Magyar Suzuki által gyártott félmillió Vitarából 31 ezer 658 darabot regisztráltak Magyarországon, míg a többit nemcsak Európába exportálták, vitték például a Dominikai Köztársaságba, Guatemalába vagy a Csendes-óceán délnyugati részén található Vanuatu szigetére is.

Már a Vitara 1988-as első nemzedéke is meglehetősen hamar népszerűvé vált a kompakt szabadidő-autó kategória úttörőjeként. A második generáció, ahogy a Grand előnév jelzi, nagyobb méretekkel, erősebb motorral és bővebb felszereltséggel debütált 1998-ban. Nem sokkal ezután, az autóipari változásokhoz igazodva, szinte teljesen megújulva lépett színre 2005-ben a modell harmadik nemzedéke. 

A negyedik generációra sokáig, tíz évet kellett várni: 2015-ben került piacra az új változat, amelynek nemcsak a gyártásából, hanem a fejlesztéséből is kivették a részüket a magyar szakemberek – a prototípust szinte teljes egészében hazánkban véglegesítették.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hely a tetőn: ez az AMG alap

Hely a tetőn: ez az AMG alap
Korábban az AMG GT négyajtós kupéjának erősebb változatait, az 53 és a 63 jelzésűeket mutatták be,… Tovább olvasom