Gyula/Békéscsaba

2021.06.19. 14:35

Közös turisztikai fejlesztéseket tervez Gyula és Békéscsaba

Gyula és Békéscsaba együttműködik a turizmus területén. A két város a közelmúltban hozta létre közös turisztikai desztináció menedzsment (tdm) szervezetét, illetve a kormány is turisztikai régióként nevesítette Gyulát és térségét, azaz a fürdővárost és a békési megyeszékhelyet.

20210606 Békéscsaba Békéscsaba nevezetességei Fotó: Bencsik Ádám BÁ Békés Megyei Hírlap Képen: A Békéscsabai Turisztikai Főpályaudvaron (BTF) kiállítótér, vendéglő és kerékpárkölcsönző várja a vendégeket. A mozdonyhoz csatolt kocsikba be lehet ülni, és ki lehet próbálni térségünk egykori “fapados” közlekedésének hangulatát.

Fotó: Bencsik Ádám

Komoróczki Aliz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, március 1-jén beszámolót tartottak a két város polgármesterei és országgyűlési képviselői számára az eddig elvégzett munkáról.

Ismertették a munkabizottságoktól beérkezett javaslatokat és projektötleteket, illetve megerősítették a már szóban forgó projektek támogatottságát.

– Térségi szinten azok a turisztikai feladatok és projektek értelmezhetők, melyeket egyedül egyik város sem tud megvalósítani, vagy önálló megvalósítás esetén nem lenne hatékony, sem eredményes – hangsúlyozta a szakember. A teljesség igénye nélkül több projekttervet is ismertetett, ilyen például az Élővíz-csatorna adottságainak kihasználásával a Zöld Folyosó program, a közös örökségünkre épített kerékpáros turizmus fejlesztése a Wenckheim-túraútvonal kialakításával; térségünk komplex gasztronómiai kínálatának kialakítása; a minőségi, helyi alapanyagokra épülő éttermi kínálat kialakítása, az „Őszinte vidéki konyha” brand megteremtése.

Ugyancsak ebbe a kategóriába sorolta a térségi kulturális fesztiválok keretében tervezett Munkácsy Művészeti Fesztivált, az Erkel Ferenc Öröksége Művészeti Fesztivált, a Körösök Völgye Diákfesztivált, Múzeum-járatot, a Térségi Turisztikai Humánerőforrás-fejlesztési Komplex Terv megalkotását, Gyula és térsége prémium desztináció arculatának kialakítását. Szintén kitért a térség újrapozicionálása, térségi szinten összekapcsolt, tematikus turisztikai termékek promóciója, a térség márkázása és piacra vitele fontosságára is.

A térségi munkabizottságok számos további ötlettel, javaslattal éltek a meglévő és a még fejlesztés alatt vagy előtt álló turisztikai infrastruktúra egységes turisztikai termékként való működtetésére és megjelenítésére.

Opauszki Zoltán, a Békéscsabai Turisztikai Egyesület elnöke elmondta, nemrég tartottak egy videókonferenciát, amelyen a Magyar Turisztikai Ügynökség vezető munkatársai bemutatták azt a desztinációfejlesztési stratégiát, ami Békéscsaba és Gyula vonatkozásában készült. Az 500 oldalas dokumentumban a szakemberek rengeteg adatot, információt dolgoztak fel, elemeztek, azt kutatva, hogy merre érdemes továbbhaladni, hogy a térség vonzereje növekedhessen. Hozzátette: a legnagyobb forgalom elsősorban a fürdőknek köszönhető, azonban az is látható, hogy azok önmagukban nem elegendőek. Akkor válhatnak versenyképessé, ha kulturális, gasztronómiai és aktív turisztikai értékeket szintén fel tudnak mutatni.

Békéscsabán egy országosan is egyedi, újszerű projekt formálódik a Munkácsy-negyed kialakításával, ami a magas kultúrát teszi elérhetővé, vonzóvá. Ez nemcsak azt jelenti, hogy a múzeum és környéke újul meg, hanem a település egész belvárosa, épített környezete is. A kerékpáros turizmus ugyancsak az idegenforgalom markáns részévé válhat.

Hangsúlyozta: Békés megye gazdag kastélyokban, kúriákban, ezt az örökséget is fel kell karolni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!