Délmagyar logó

2019. 07. 22. hétfő - Magdolna 21°C | 31°C Még több cikk.

Megbírságolta a Pannont és a Vodafone-t a GVH

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Pannon GSM Zrt. és a Vodafone Zrt., ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Pannonra 15 millió, a Vodafone-ra pedig 10 millió forint bírságot szabott ki.
A versenyhivatal csütörtöki közleménye szerint a két társaság mobilinternetes szolgáltatásait népszerűsítő reklámjaiban intenzív internetezésre bíztatta a fogyasztót, majd a felhívásnak megfelelő magatartást tanúsítókat az adatforgalom lassításával szankcionálta.

A versenyhatóság meggyőződése szerint a Pannon tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot fejtett ki, így a fogyasztókban téves képzet alakulhatott ki a Pannon Internet Éjjel-nappal és a Pannon Internet Éjszaka-hétvége tarifacsomagokról.

A GVH jogsértőnek találta a 2008. november 11. és 2009 február 2. között e tárgyban megjelentetett hirdetéseket. A bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülménynek bizonyult, hogy a vállalkozást jelentős költségű, intenzív reklámtevékenységgel valósította meg a jogsértést, így a megtévesztő információk hosszú időn át elérhetőek voltak és jelentős fogyasztói körhöz juthattak el. Ráadásul a Pannont korábban már többször elmarasztalta a GVH a fogyasztók megtévesztése miatt.

Ehhez hasonló ügyben indult GVH vizsgálat a Vodafone Zrt. ellen is. A társaság egyik nyári kampánya keretében arról tájékoztatta a fogyasztót, hogy az egyik akciójában fix havi díjért korlátlanul internetezhet normál felhasználás esetén, adatmennyiségi megkötés nélkül.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy a Vodafone Internet Fix csomagot 2008. április 3-tól felváltó Vodafone Internet Szabadon csomag lényeges tulajdonsága, hogy 2008. augusztus 8-tól a Vodafone számára még normál használat esetén is lehetősége van az adatforgalom időszakos, vagy állandó lassítására. Az adatforgalom alakulása, mennyisége a GVH szerint nem tekinthető olyan körülménynek, amely önmagában alapos ok lenne a lassításra egy korlátlan internetezésre, intenzív használatra kínált szolgáltatás esetén.

A GVH egy másik Vodafone hirdetést szintén megtévesztőnek talált. így a versenyhatóság megállapította, hogy a Vodafone 2008 augusztusában a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított 2008 szeptember 1. és december 31. között pedig tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.

Az ügyben súlyosító körülménynek bizonyult, hogy a Vodafone korábban többször kapott elmarasztalást a GVH-tól a fogyasztók megtévesztése miatt és megtévesztő hirdetései hosszú időn át elérhetőek voltak.

Olvasóink írták

  • 6. flexsnake 2009. november 21. 10:20
    „a 10 15 milla kevesebb mint egy-egy reklámkampány összege :D Ez nem büntetés ez semmi. A büntetés ilyen cégeknél az éves bevételük 10%a, na az már büntetés.”
  • 5. flexsnake 2009. november 21. 10:18
    „1. ha okos lettél volna megkérdezel egy szakembert: nincs tört perc, akkor sem ha másodperc alapú a számlázás :D De te hiszel a reklámnak :D
    Érdekes, a pannonál soha nem volt ilyen problémám, mondjuk én nem fizetek se a hívásért se az smsért, előfizetésért sem :D A mai telefonok és az internet jó barátok ám. wifit is találni :D”
  • 4. Strat-n 2009. november 20. 12:30
    „10 millió Ft???????????????????????????????????????????????? Az büntetés......”
  • 3. Tömeg 2009. november 19. 19:13
    „Muzsika a fülemnek végre történik valami a fogyasztók érdekében is!”
  • 2. klj_54 2009. november 19. 14:14
    „Én meg a t-mobillal jártam így:(
    Azt mondták, hogy x hónap y napján belföldi beszélgetést folytattam.
    Nálam volt az OTP-s számla havi kivonata és mutattam nekik, hogy én azon a napon és abban az időben (vélelmezett beszélgetés) éppen Petite Foret-ban az Auchanban vásároltam, amint a számla is mutatta.
    Akkor is itthon beszéltem!
    No akkor kártya ki a teflonyból, eltörtem és közöltem a pasassal, hogy letiltom az OTP-nél őket.
    Érdekes módon azóta sem (öt éve, hat?) reklamáltak.”
  • 1. 19701230 2009. november 19. 13:45
    „a vodafont azért hagytam ott, mert csalt
    tudatosan ügyeltem arra , hogy a beszélgetéseimnél , a megkezdett percet ne haladjam túl
    pld 2p 56 mp .nél leraktam a telefont, hogy csak 3 percet kell fizessem
    miután , leraktam a telefont, a számláló átváltott 3 perc 01 re, és így már 4 percet fizettem!!!!!!!
    ez számtalan alkalommal megtörtént, így berágtam, és otthagytam a vodát!!szerintem nygon sokan ésszre se veszik !!
    mi ez , ha nem a vásárló, tudatos megkárosítása
    nem gyöztem tölteni a kártyát!! sok kicsi sokra megy!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Maga alá gyűrte a Skodát a mozdony - fotóval

Meghalt annak az autónak a vezetője, amely vonat elé hajtott a rábapatonai vasúti átkelőnél… Tovább olvasom