Délmagyar logó

2019. 02. 21. csütörtök - Eleonóra 0°C | 11°C Még több cikk.

Nesztek még egy buszmutyi!

2014.02.10. 15:15:12

Fideszes képviselők ellehetetlenítenék az árversenyt a városi szolgáltatási tenderen és megdrágítanák a tömegközlekedést.

Szeged területén a helyi buszközlekedést 8 éves szerződés alapján a Tisza Volán végzi. A szerződés ez év végén lejár, ezért tavaly decemberben a Közgyűlés úgy döntött, hogy újra megpályáztatja a szolgáltatást, és nyílt versenyben kívánja eldönteni, hogy melyik cég legyen a szolgáltató.

Meglepetésre, sürgősségi indítványként jelent meg Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlésének iratai között Gyimesi László és Kalmár Ferenc képviselői indítványa. Az előterjesztésről lehetne elvi vitát folytatni, de az természetesen csak a tényleges szándékok elkendőzését szolgálja. A tényleges szándék a beadott pályázatok pontozásának megváltozásából derül ki.

A Közgyűlés által elfogadott, hatályos kiírás pontozása, miután a jelenlegi műszaki elvárásoknál szigorúbb követelményeket támaszt, egyszerű árversenyt határoz meg. Ennek célja az volt, hogy a szolgáltatás a jelenleginél magasabb színvonalú legyen, például kerüljön minden buszra klíma, de az utasok által fizetendő tarifa lehetőleg ne emelkedjen.

A Gyimesi és Kalmár fideszes önkormányzati képviselők által jegyzett indítvány pontozási rendszere lényegében kiiktatja az árversenyt. A szolgáltatás ára csak 65%-ban számítana, és megjelennek további pontozási szempontok, amelyek lényegében csak teljesen új járműpark esetén teljesíthetők. Ennek szép példája az, hogy a 100-ból 10 pont jár annak, aki kizárólag teljesen alacsonypadlós járművekkel pályázik: „A szolgáltatás megkezdésekor ajánlott járműflotta 100%-ban teljesen alacsony padlós, belső utastéri lépcsők nélkül.” Az a pályázó, amelyik ezt akár egyetlen jármű esetén nem tudja teljesíteni, 0 pontot kap.

Van még egy másik, környezetvédelminek álcázott pontozási szempont, aminek hatására az a pályázó, amelyik régebbi gyártású alacsonypadlós járművel pályázik, szintén pontokat veszíthet.

Ez a két pontozási szempont kiiktatja a tényleges árversenyt, hiszen csak annak a szolgáltatónak van esélye, amelyik teljesen új járművekkel pályázik. És a teljesen új járműpark drámai áremelkedést fog eredményezni, főleg, ha ezekkel a kondíciókkal a jelenlegi szolgáltatót, a Tisza Volánt is ki lehet iktatni a rendszerből, mivel egyáltalán nem biztos, hogy a központosítás alatt lévő Volán tud ilyen módon invesztálni a szolgáltatásba.

A hasonló módon pályáztatott, Budapesten alvállalkozásba adott járatok egy kilométere hozzávetőleg a jelenlegi szegedi ár másfélszeresébe kerül. Jelenleg átlagosan 533 Ft/km díjért futnak a buszok Szegeden, míg az említett budapesti tenderen a csuklós buszokat 797 Ft/km-ért szolgáltatja az alvállalkozó, a szólókat 663-ért. (Szegeden a buszok döntő többsége csuklós.) Ez azt jelenti, hogy évi több mint egy milliárd forinttal kerülne többe a buszszolgáltatás Szegeden, mint jelenleg. Ne legyen senkinek illúziója: az utasok Gyimesi és Kalmár fideszes képviselők mutyijának az árát meg fogják fizetni, vagy a jegyek árában, vagy az adójukon keresztül. 


 

Következtetés:

Egy fiatal politikus portréjához

 

Korábbi írások hasonló témában:

Amire a B+R tanít

Mennyi a mintegy?

Szegény bűnbak 2-es villamos

Hogyan közlekednek a szegediek?

Kommentek

123 következő >> végére >>> 22 hozzászólás
22. hozzászólás margot 2014.03.02. 15:18:37

Gyimesi és Kalmár annyit ért a közlekedéshez mint tyúk a zongorához. Jó lenne szakemberekre bízni a közlekedést és nem holmi politikai pancserekre akik csak önös érdekeiket nézik és azt honnan tudjanak lopni. Mert bizony a Fideszhez tartozó sleppek lopnak éjjel nappal és a nap minden szakában. Elegünk van belőletek mocskos parazita férgek ki kell benneteket irtani de nem kemotoxal hanem ciánnal.

21. hozzászólás avyxxdasvf 2014.03.02. 09:22:46

http://www.mfor.hu/cikkek/Gatyaba_razna_a_Waberer___s_a_Volan_tarsasagokat.html
Érdemes elolvasni és megvannak rögtön a miértek, ja és a veje most az igazgató a Tisza Volán-nál.

20. hozzászólás comment 2014.03.02. 07:33:30

Saját és jó néhány utazó polgár nevében írhatom, hogy amit eddig "elért" Kalmár képviselő a városunk "érdekében", mint tősgyökeres! szegedi, egyetlen járatra sem engedném felszállni, ha van érvényes jegye/bérlete, ha nincs. Kötelezném arra, hogy minden reggel, munkába járás előtt, naponta más és más járatok után fusson, végállomástól-végállomásig és ne a szolgálati autóban pöffeszkedve járjon a munkahelyére. Majd megtudná milyenek az útjaink, milyen maga a forgalom, és milyen a drága bérlet nyújtotta kényelem.....Így legalább ténylegesen napi kapcsolatba kerülne Szegeddel, az itt élőkkel.

19. hozzászólás nagyen 2014.02.28. 19:05:03

Gyimesi László, B. Nagy László maradjuajon a kaptafánál Miért kell egy működő szolgáltatást tönkretenni pártpolitikai megfontolásból ? fel sem merül a pénzügyi haszonszerzér ebben kérdésben.

18. hozzászólás reteiagnes 2014.02.24. 16:23:55

És lehet verni a mellüket a rezsicsökkentéssel.

17. hozzászólás KamuNeni 2014.02.24. 09:34:36

Adjatok tul minel gyorsabban ezen a fityesz bandan, mert ezek karosabbak mint a csotanyok.

16. hozzászólás cvu 2014.02.21. 06:06:54

A blog írója elévülhetetlen érdemeket szerzett Szeged közlekedésének tönkretételében. Sikeresen oldott meg olyan feladatot, hogy miképpen lehet káoszt, napi rendszerességgel dugókat teremteni egy egyébként jó közlekedési adottságokkal rendelkező városban. Hosszú éveken keresztül hozta helyzetbe a Volánt a város saját cégével, az SZKT-val szemben. Áterőltetett egy felesleges megaberuházást, amely további terheket rótt az amúgy is nehéz helyzetben lévő SZKT-ra. Persze annak a projektnek csak a P költsége is százmilliós nagyságrendű volt.
Ami a busztendert illeti: igaz-e az a hír, hogy a piacra készülő cég/cégek képviselői felvették a kapcsolatot Nagy Sándorral? És, ha igen, akkor milyen kompetenciák alapján? Vagy Nagy Sándor még ma is városfejlesztési alpolgármester?
Jut erre ideje az egyetemi tanácsadás bokros teendői mellett?

15. hozzászólás optimus 2014.02.21. 00:37:49

Azért normális út és megfelelő megálló is kellene az új alacsony padlós buszokhoz.Ha már kérni tudnak biztosítsák a megfelelő feltételeket is.pl belógó faágak,kátyúk az úton,szabálytalanul beparkoló autók a megállókban,Tudtátok,hogy csak Szegeden nem festik fel a buszmegálló tábla mögött az 5 m-es sárga színű útburkolati jelet.na ugyan minek azt...

14. hozzászólás SP 2014.02.20. 20:32:40

13. hozzászólás macs"...a busz nem olyan, mint a téli és nyári ruhatár."

Lehetne.
Kabátban, zsúfolt kis buszon hering imitációba. Nem nagy élmény.
Hacsak nem az egyetemista leánykollégium utazik épp rajta.

Télen a sok utasnak nagyobb járgány lenne az ideális.
A kisbuszból a több sem rossz. Akár villany busz is lehetne. Kicsi és fürge. Nincs hidegindítási probléma sem.

13. hozzászólás macs 2014.02.20. 20:17:11

SP,
OK, de a busz nem olyan, mint a téli és nyári ruhatár. Télen csuklós, nyáron midi. :-)
Egyébként csak visszakanyarodunk a táblázathoz!


22 hozzászólás123 következő >> végére >>>
Töltés, kérem várjon!