Csongrád és környéke

2007.03.25. 16:19

Őszre halasztották a Tüskevár bemutatóját

Húsvét helyett ősszel mutatják be a mozikban a Csongrádon forgatott Tüskevár című filmet. Az időpont módosításról a forgalmazó döntött, szerinte ugyanis nem lenne célszerű – egyebek mellett – a Harry Potter új részével versenyeztetni Balogh György moziját. A rendező állítja, nem csalódott a csúszás miatt, inkább hallgat a szakemberekre.

Bíró Dániel

A mostani helyett a következő tanévben láthatja majd a közönség a Csongrádon forgatott Tüskevár című filmet, de pontos időpont még nincs kijelölve a premierre. [namelink name="Balogh György"] mozijának bemutatóját eredetileg 2006 májusára tervezték, de a csöpögtetett anyagi források miatt előbb karácsonyt, majd az idei filmszemlét, végül pedig a húsvétot jelölték ki céldátumként. Januárban egy húszperces montázst is bemutattak Csongrádon, és akkor a film rendezője még úgy tervezte, tavasszal vászonra kerül Tutajos és Matula bácsi története.

– A forgalmazónk döntött úgy, hogy ne keljünk versenyre a júliusban bemutatandó új Harry Potter-mozival, ezért szeptemberre tettük át a premiert – nyilatkozta lapunknak [namelink name="Balogh György"]. A rendező hozzátette, kisebb utómunkák még mindig vannak a filmen, ezért csak kapkodással lehetett volna tartani a hőn áhított időpontot, azt viszont nem szerették volna. Mivel a produkció célközönségének leginkább a gyerekek tekinthetők, már május közepén bent kellene lenni a Tüskevárnak a mozikban, ahhoz, hogy a vakáció előtt megnézzék az iskolások. Akkor viszont nem lett volna elég idő a beharangozó kampányra, amire általában egy hónapot szánnak.

Rutinos forgalmazó

A HungariCom, a Budapest Film Rt. volt filmforgalmazója, Prukner Pál által alapított cég lesz a Tüskevár forgalmazója. A 2004-ben alapított társaság olyan nagy sikerű magyar filmek fölött bábáskodott eddig, mint a Nyócker, a Világszám, a Csudafilm, a Le a fejjel vagy a Csak szex és más semmi.

Arra a kérdésre, hogy nincs-e a filmrendezőben némi keserűség az újabb csúszás miatt, [namelink name="Balogh György"] azt mondta, már régóta tudja, hogy nem szabad erőltetni a bemutatót, és csak akkor érdemes nekivágni a vetítéssorozatnak, ha minden körülmény megfelelő. A legjobb alapot pedig az adhatja a sikerhez, ha – úgy, mint az amerikai filmeknél – jelentős marketingmunka előzi meg a premiert, majd azt követően is folyik a produkció reklámozása. A Tüskevár werkfilmje is látható lesz például a televíziókban, de lesznek rádiós és tévés hirdetések a nyár végén, és hivatalos moziplakát is készül őszre. Arról, hogy mindez mennyibe kerül, a rendező nem kívánt részleteket elárulni, de azt megjegyezte, hogy ismeretségeik révén próbálják kiterjeszteni a Tüskevár kampányát, így az együttműködők mellett a médiapartnereiket is mozgósítani fogják a szeptemberi bemutatóig.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!