Oda a pénz

2020.06.24. 15:00

Most nem jó ötlet a kínai Banggoodtól, Gearbesttől rendelni

Fortyog az elégedetlenség a hazai fórumokon: az évek alatt bevált, korrekten szállító, olcsó kínai webáruházak összezavarodtak. Ezt a vevők pénze bánja.

Forrás: Shutterstock

Nem csak a címben megnevezett kínai portálokkal van baj, de az említett két oldal eddig közismerten megbízható eladónak számított. Megszokta a hazai vevő, hogy ha türelemmel kivárja a nem csekély, ellenben ingyenes szállítás idejét (30 nap EU-s beszerzés esetén, vagy 60 nap Kína, Hong Kong, EU-n kívüli beszerzésnél), a kínai weboldalakról féláron, néha negyedáron beszerezheti a holmikat.

Nem csak a PayPal, hanem a webáruházak, online piacterek saját jótállási rendszerei is jól működtek, törött, vagy elveszett árukat vita és huzakodás nélkül újra postáztak, vagy visszautalták a pénzt.

Ennek a jó világnak vége szakadt: rendelni lehet, de az áru ritkán jön meg.

Elég rápillantani a hazai fórumokra, dől a panasz a megrendelt, de meg nem érkező termékek miatt. A vásárlók többsége nagy megértéssel kezelte a járvány miatt megnehezedett viszonyokat, de azt már nehezen tudják indulatok nélkül kezelni, hogy

még csak nem is válaszolnak, hogy mi van a 3-4 hónapja átutalt pénzükkel.

Fehér holló az elégedett vevő, sorjáznak a panaszok

„Már lassan egy hete nem válaszol a küldő a resend igényemre, de 5 napja írtam a banggood contactra is, de semmi válasz egyiktől sem.”

„A porszívó „kártérítési ügyem”. Június 3-an kaptam email-t, hogy „Could you please offer your email adress of PP account?„ Ó, Elküldtem az email címet rögtön. Kaptam egy újabb emailt, hogy figyeljem a PP számlát, 48-72 óra múlva ott kell, hogy legyen a visszatérítés! Meddig várjak? Mert ma még nincs rajta a számlán.”

„(…) a márciusi rendelésem nem jött meg azóta sem. Shipped, de nem jött meg. Írtam egy hete, hogy küldjék újra, vagy fizessék vissza a pénzemet 3 hónap után, de semmi válasz...”

„(márciusban) rendelt eu priority szállítású tabletem áll. Hónapok óta levelezek velük, mindig a türelmemet kérik.”

„(…) hátizsákot rendeltünk a Banggoodról. 3 hónapja nem jött meg a csomagja és kapott egy levelet, hogy készlet hiány miatt nem tudják neki küldeni. Ahhoz kellett nekik 3 hónap, hogy rájöjjenek, hogy az adott hátizsákból nincs nekik készleten? Értem, hogy covid meg minden, de na.”

„(...) vettem két cuccot...de fel sem adták még...vicc...persze a „bolt” nem is válaszol az üzenetekre...vicc, mennyire lecsúszott a GB...régen még jó volt...most *******”

Ez már nem járvány, hanem káosz

Hiteltelen egyszerűen a vírushelyzetre kenni a mostani ügyintézést.

Mert igen, sajnos megint fellángolt a vírus Pekingben, de a Kínából érkező áruk döntő többsége (állítólag 98 százaléka) nem Pekingen át jön, s az idézett panaszok többsége kifejezetten EU-raktárakból rendelt holmikat hiányol.

Ráadásul túl gyakran nem válaszolnak a reklamáló levelekre, amíg a PayPalnál be nem panaszolja az eladót a vásárló. Akkor viszont szinte rögtön érkezik a – minden bizonnyal – automata üzenet, amelyik a helyi postánknál való, tökéletesen fölösleges érdeklődést ajánlja figyelmébe és szíves türelmét kéri.

Mindeközben a hirdetések változatlanul dőlnek tovább, s a felhasználó lehangoltan láthatja, hogy a Google, a Facebook, az Instagram oldalain

reklámozzák ugyanazon értékesítőktől ugyanazokat a termékeket, amiket ő kifizetett, de nem kapott meg.

Félő, hogy az évek alatt felépített megbízható eladó képét hasonlóképpen csak évek alatt lehet majd újraépíteni. Jelenleg egy megrendelés sorsa leginkább egy rulettasztal esélyeihez hasonlít.

Borítóképünk illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!