Római kísérlet

2021.05.31. 18:00

Okosváros-projekt javítja a közlekedést és a gyalogosok biztonságát

Júniusban indul a kísérlet az örök városban a forgalmi dugók, a parkolásból eredő szennyezés, a gyalogos balesetek és a buszos tömeg csökkentése érdekében.

Forrás: Sony

A Sony Europe bejelentette, hogy a mesterséges intelligenciával felszerelt IMX500 képérzékelői három, az Envision által szervezett okos város kísérlet alapját képezik Rómában, amik a városi közlekedés okozta környezetszennyezést és a gyalogos átkelőhelyen történő baleseteket hivatottak visszaszorítani. Ez a képérzékelő az első olyan beépített rendelkező szenzor, ami chipfeldolgozás segítségével azonosítja az adatvédelmi problémákat és lehetővé teszi a rendszer használatát a meglévő infrastruktúra elemeivel.

A fő cél, hogy

az IMX500 használatával létrejöjjön az okos parkolási rendszer, amely csökkenti a parkolóhelyek keresése által okozott környezetszennyezést és a forgalmi dugókat.

A kísérlet során a kezdeményezők arra törekednek, hogy mobilalkalmazás segítségével felbecsüljék azon rendszer a hatékonyságát, ami jelzi a sofőröknek a legközelebbi szabad parkolóhelyet.

A tesztelési folyamat az okos város rendszereiről készült tanulmányra épül. A rendszerek a tömegközlekedési hálózat kapacitását és növekedését hivatottak biztosítani a le- és felszálló utasokat számláló okos buszmegállókkal. A rendszer ezzel azonosítja az esetleges túlterhelést a buszok gördülékenyebb utasellátása és a költségoptimalizálás érdekében.

Továbbá a sofőröket egy járdán működő, alacsony késleltetésű riasztórendszer fogja figyelmeztetni arra,

ha egy gyalogos átkel az úton, így csökkentve a gyalogátkelőn történő balesetek számát.

Az IMX500 az első képszenzor, ami mesterséges intelligenciával rendelkezik. A konfiguráció lehetővé teszi, hogy a kísérlet során olyan metaadatokat gyűjtsenek ki, amik a szabad parkolóhelyeket, egy zebrán átkelő gyalogost, illetve a buszról le– és felszálló utasok számát dolgozzák fel. Az adatvédelmi rendeletek értelmében a szenzor nem tárolja az információk gyűjtése során elkészült képeket.

Ez a módszer csökkenti a sávszélességet igénylő hálózatok használatát és az energia- és kommunikációs költségeket, valamint hozzájárul az állampolgárok adatvédelmének biztosításához is.

A város vezetése szerint a forgalmi dugók kialakulásában meghatározó szerepe van a parkolóhelyet kereső autósoknak, ezért a kísérlet során megpróbálják számszerűsíteni a problémát.

A megvalósuló technológia

Róma belvárosában számos Genius típusú okosszenzort telepítettek. A tesztfázisban neurális hálózat kiépítésére került sor a rendelkezésre álló parkolóhelyek, a buszmegállókban várakozó, a buszra le- és felszálló, valamint a gyalogos átkelések vagy a gyalogos átkelőknél várakozók számának azonosítására.

Minden Genius okosszenzor két érzékelőből áll, amelyek a környező utakra és a parkolóhelyekre fókuszál. Az érzékelők valós idejű, neurális hálózatok által kidolgozott adatokat küldenek a szabad parkolók pontos helyéről, a gyalogosok előfordulásáról és az autóbuszmegállókban sorakozó emberek számáról.

Ingyenes parkolóhely-alkalmazás

Az ingyenes parkolóhelyek pontos helye az okosszenzornak köszönhetően valós időben látható. Ezt követően az intelligens szenzorba integrált érzékelő neurális hálózat segítségével az adatokat azonnal feldolgozza, és elküldi a partnercég, az Envision felhőszoftver-platformjára. Az ingyenes parkolóhely koordinátáit valós időben mutatják a térképen, amely az adott terület felé tartó sofőr által használt mobileszközön jelenik meg.

A gyalogosok biztonsága

A megoldás a különböző helyszíneken megméri és összehasonlítja a gyalogosok jelenlétét. A neurális hálózat érzékeli a járókelőket az átkelőhelyeken, és fényjelzéssel figyelmezteti a járművezetőket.

Okos buszmegállók

A sor hosszára és a buszra fel- és leszálló emberekre vonatkozó adatokat az okosegységekben található érzékelő neurális hálózaton keresztül dolgozza fel, és küldi az Envision szoftverplatformnak. A felület a buszközlekedési hálózat tervezésének és ütemezésének javítása érdekében összesíti és elérhetővé teszi az adatokat a nyilvános buszhálózatot irányító személyzet számára.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!