virtuális bankkártya

2020.06.14. 14:02

Sokak szerint nem biztonságos az elektronikus pénztárca

Akadnak, akik nem tudnak róla és olyanok is, akiknek nem alkalmas a telefonja erre a célra.

Forrás: Shutterstock

Fotó: wavebreakmedia

Általában az internetezők 14 százaléka szokott az okostelefonjával, egész pontosan az azon lévő virtuális bankkártyaprogram segítségével fizetni – írja a Magyar Nemzet.

A 18-29 évesek táborában azonban népszerűbb ez a fizetési mód, 20 százalékuk vásárol így.

Sokan ugyanakkor nem is tudnak erről a megoldásról, az érintettek 37 százaléka pedig tévesen úgy látja, hogy az NFC-s technológia (amely lehetővé teszi két eszköz számára, hogy egymástól néhány centiméterre adatokat cseréljenek) nem biztonságos – derül ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készült kutatásából, amely az NFC-s technológián alapuló mobilos fizetés megítélésére és az online vásárlási szokásokra irányult.

Kiderült:

a magyar felnőtt internetezők 65 százalékának ugyan van bankszámlája és okostelefonja, tehát a feltételek adottak, mégsem használják azokat fizetésre.

A válaszolók 28 százaléka úgy vélekedett, hogy az NFC-s fizetés nem ad semmi pluszt a kártyás megoldáshoz képest, és mindössze 12 százalék ismerte el, hogy a telefonja nem alkalmas erre a funkcióra.

Webáruházban

A K&H felméréséből kiderült az is, hogy az internetezők hogyan vásárolnak az online áruházakban, milyen biztonsági lépéseket tesznek meg, az eredményekből pedig elég vegyes kép rajzolódik ki. A legtöbben,

a válaszadók 41 százaléka például nem engedi, hogy a webáruház elmentse a kártyaadatait az első vásárlás után.

Az internetezők 10 százaléka viszont az online vásárlásoknál csak akkor ad zöld jelzést arra, hogy az adott webáruház „elmentse” a bankkártyája adatait, ha az fel tud mutatni hitelesített tanúsítványt. A megkérdezettek 14 százaléka ezt csak azoknak a weboldalaknak engedi, amelyekben megbízik, míg 3 százalék minden további nélkül engedélyt ad erre.

Biztonságosan

„Az NFC-s kártyás fizetést sokan nem tartják biztonságosnak, pedig

teljesen megbízható, masszív banki informatikai rendszerrel védett és működtetett fizetési megoldás”

– állítja Patonai István, a K&H informatikai vezetője.

„Az online vásárlásnak újabb lökést adott a koronavírus-járvány, ezért kiemelten fontos, hogy mindenki tisztában legyen az alapvető információbiztonsági kérdésekkel”

– tette hozzá a szakember.

A K&H tavaly indult információbiztonsági programjának, a K&H e-dukációnak a második, idei részében az érdeklődők hasznos tippeket kaphatnak arra, miként lehet biztonságosan intézni online a pénzügyeket, honnan ismerhetők fel a csaló webshopok és hogyan lehet biztonságosan fizetni online. A program során bárki tesztelheti játékos formában a tudását.

Borítókép: illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!