Délmagyar logó

2019. 03. 25. hétfő - Irén, Irisz 6°C | 16°C Még több cikk.

Nyolc egészséges turmix a hét minden napjára

A gyümölcsturmixok táplálóak, vitaminban gazdagok és egészségesek. Ha tejjel készítjük a szükséges kalciumbevitel egy részéről is gondoskodhatunk.

A nyári melegben nincs jobb egy hűsítő turmixnál, hiszen ilyenkor vágyunk mindenre, ami hideg és folyékony. Összegyűjtöttünk néhány jól bevált turmix-receptet, hogy a hét minden napjára jusson a jóból.

Hétfő: kávés turmix

A hét legnehezebb napja a hétfő, hiszen ilyenkor messze még a hétvége. A kávés turmix ideális frissítő lehet egy nyári ebéd után, hiszen amellett, hogy hűsít, élénkít is. Egy presszókávéhoz tegyél egy maréknyi jeget, egy deci tejszínt, vagy két deci tejet, de fele-fele arányban is megfelelő. Az édesítéshez használj barnacukrot. Turmixold össze és kész a remek hétindító ital.

Kedd: banánturmix

Az egyik legklasszikusabb, egész évben elkészíthető, tápláló turmix. Edzéshez is kiváló. Egy felkarikázott banánhoz önts 3 deci tejet, egy kis fahéjat, és ha szükséges, egy kis mézet. Turmixold össze és máris kész az elképesztően finom nedű. Ha tejérzékeny vagy, használj frissen facsart narancslevet.

Szerda: vitaminturmix

Ennek a turmixnak az a lényege, hogy többféle gyümölcsből készül. Egy alma vagy körte, narancs vagy mandarin, banán, és egy kis ananász kell hozzá. 1 deci víz és 2 deci tej mellé ízesítéshez méz és fahéj dukál.

Csütörtök: dinnyeturmix

A sárga- és görögdinnye tele van vitaminnal és folyadékpótlásra is kiváló. Remek turmix is készíthető belőlük. 15 dekagramm sárga és ugyanennyi görögdinnyét egy kis mézzel, pár csepp citromlével és egy leheletnyi tejszínnel turmixoljunk össze.

Péntek: erdei turmix

Ezt a turmixot leginkább a benne lévők magas antioxidáns tartalma miatt ajánljuk. A Egy marék málnához adj néhány szem epret és egy kevés szedret vagy áfonyát, önts hozzá 2-3 deci vizet. Mézzel édesítsd, ha kell.

 

 

 

Szombat: citrusos turmix

A C-vitamin pótlása elengedhetetlen az egészséges élethez. Ehhez a turmixhoz használj 5 deci frissen facsart narancslevet, 2 gombóc citromfagyit, egy kivit és egy lime kifacsart levét. Egy kis vodkával megbolondítva kiváló nyári koktél készíthető így.

Vasárnap: uborkás-avokádós turmix

Az uborka maga az élet, a megfáradt szervezet remekül regenerálható vele. Rengeteg vitamin és ásványi anyag van benne. A darabokra vágott uborkát és avokádót petrezselyemmel és 5 deci joghurttal és egy csipetnyi sóval kell összeturmixolni. Mennyei ital lesz belőle.

+1: zöld turmix

Azért került a plusz kategóriába a zöld turmix, mert minden nap fogyasztani kellene, olyan egészséges. Néhány deka spenóthoz ugyanannyi kivit, egy banánt és egy kis őszibarackot adunk. Ha van, friss bazsalikomot és petrezselymet is használj.

 

 

 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nehezen alszik el? Ez lehet az egyik oka

Az átlagosnál jóval kevesebbet alszanak azok a gyerekek, akik elalvás előtt okostelefont és táblagépet használnak. Tovább olvasom