Életstílus

2009.06.17. 23:28

10 népi megfigyelés a női és férfi autósokról

A vezetéssel kapcsolatos népi megfigyelések gyűjtésébe kezdett a delmagyar.hu: kik vezetnek jól, vagy éppen ellenkezőleg, kiket kellene eltiltani a volán mögül. Kommentezőink tapasztalataiból szemezgettünk.

Delmagyar.hu munkacsoport

1. Magyarországon a jogosítvánnyal rendelkezőknek legalább 60 százaléka nem vezet autót, esetleg csak hétvégeken vagy minden második hétvégén, sőt nagyon sokan havonta egyszer ülnek volánhoz. Az ilyen sofőrök okozzák a legtöbb balesetet. Nem értik a KRESZ íratlan szabályait, és nincs gyakorlatuk. A kocsi épségben tartása, illetve a principál a vezetésben az, amely vezérli őket: "Nekem van elsőbbségem, így tehát én megyek!", vagy pedig "Ó, nekem jött, holott én már előzésben voltam!".

2. A férfiak és nők között is akadnak olyanok, akik vagy a KRESZT nem ismerik, vagy az autójukkal nincsenek tisztában, esetleg szimplán bambák. A legrosszabb talán mégis az, mikor e három tulajdonság együtt párosul, némi arroganciával.

3. A menet közben kézből telefonálók közül a belefeledkezett csacsogó "szőkéknél" nem sok veszélyesebb van. A hölgyek jellemzően óvatosabbak, kevésbé próbálnak aszfaltbetyári címre törni, amely persze nem baj, de néha túlzásba viszik.

4. A nők többsége óvatosan és szépen vezet, az egyetlen baj, hogy az autósok közt elterjedt nemzetközi jelek közül egyet sem ismernek, vagy legalábbis nem reagálnak rájuk. Ahhoz, hogy mindenki dinamikusan, zökkenőmentesen haladhasson, szükség van az előzékenységre, amelynek bizonyos jelei vannak, mint például a villantás, amelyre illene figyelni, vagy ha látom, hogy meg akarnak előzni, a jobbra indexelés, ha szabad a pálya. Ezeket is tanítani kellene az autósiskolákban, mert nemcsak a közlekedési kultúra részei, hanem nagyon nagy segítséget jelentenek az utakon.

5. A vidéki és a fővárosi közlekedés között ég és föld a különbség. Az autósok és a forgalomszervezők is jóval rugalmasabbak. Amiért egy Isten háta mögötti kis városban megbüntetnek, azért általában a pesti rendőr ki sem száll az autóból.

6. Az önkéntes nevelésre nem vagyunk felruházva, nem a mi dolgunk "büntetni",de az utakon is úgy kell viselkedni, hogy legyen valamilyen szintű "tekintélyünk", mi is ott utazunk, éljük napjainkat, és haza szeretnénk érni. Egyenlő partnernek kellene lennie mindenkinek, elsőbbségnél nem az számít, kinek több a köbcentije, lóereje. Ha többen esetleg feltartunk valakit, a szabályosnak tűnő közlekedésünkkel, akkor ne legyél már felháborodva, hogy a néma többség akarata érvényesül. Igenis álljon be a sorba mindenki, ha zúzni akar a kocsijával, menjen a Hungaroringre, ne hozzon helyzetbe rutintalan sofőröket, ne bizonytalanítson el öregeket, nőket a vezetéssel kapcsolatban, mert éppen valamelyikük útban van a kocsija előtt.

7. Ha valaki nem elég magabiztos és határozott jellem, ráadásul még félénk is, biztos megvillantja e tulajdonságait az autóvezetésben.

8. Reggelente - ha jövünk Újszegedről a szokásos borzalomban -, általában a hölgyek indulnak el, mikor nem kellene, és nem mennek, amikor már menni kéne. Az egyet jobbról, egyet balról betartása pedig még mindig túl nagy feladat némelyek számára.

9. Nem az a fő baj, hogy mások szándékos föltartása szabálytalan (bár az), hanem teljesen fölöslegesen ingerli azt, aki egyébként sietne. Szabálytalan előzésbe kezdhet, de akár tettlegességre is vetemedhet. Egy valóban defenzív vezető hagyja menni, jobb minél távolabb kerülni egy ilyen potenciális veszélyforrástól.

10. Nem lehet első látásra megállapítani, hogy hogyan vezet egy ember:vannak pillanatnyi kihagyások, figyelmetlenségek, amelyek nem általánosak, de előfordulhatnak bárkivel. Az ember hibázik, jobb esetben pedig sokat tanul ezekből.





Címkék#humor

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!