Hirdetés

2022.08.24. 10:23

Hatékony vállalkozásépítés öt lépésben

delmagyar.hu

Az ötlet jó, a lelkesedés megvan, a szakmai tudás a helyén. Mégis tele vagy kérdéssel, hiszen a vállalkozásépítés ennél jóval komplexebb feladat. Bár az említett összetevők valóban nélkülözhetetlenek, további számos tényezőt figyelembe kell venned, hogy a startup-létből a bővülés szakaszába léphess. A pénzügyek megfelelő kézben tartása, az üzleti terv, vagy épp a digitális marketing mind fontos feladatot jelentenek. Cikkünk összefoglalja a vállalkozásépítéssel kapcsolatos legfőbb lépéseket.

Persze könnyen azt hihetnénk, hogy a startupok és a jó ötletek virágkorában nem olyan nehéz sikeres vállalkozást építeni. Számos sikersztorit kínál a közösségi média, amelyből mindenki megtanulta: a jó vállalkozás gyorsan növekszik, jó nevű a maga szakterületén és a dolgozói szeretnek a céghez tartozni. A mai kor előnyei azonban ‒ hogy sok mindent a világ bármely pontjáról intézhetsz, rugalmasan oszthatod be az időd, milliók előtt mutatkozhatsz be a közösségimédia-platformokon, ‒ megadják a növekvő verseny nehézségét.

Mégis hogyan kerülj ki te győztesen a versenyből? Röviden: ismerd a határaid, és kérj jól segítséget, például a mára létfontosságúvá lett közösségi kommunikáció terén egy digitális marketingügynökségtől. De bontsuk ki ezeket a tényezőket részletesen!

Öt lépés a siker felé

Vegyük sorra tehát, melyek a legfőbb lépések, ha vállalkozást indítasz!

Az ötlet

Természetesen az első, legfontosabb tényező a már említett jó ötlet, ennek kapcsán pedig nem elegendő a képzelet szárnyalása. Ha megszületett a terv, mindenképpen

gondold végig: kiknek szól és kiket szolgálna, segítene adott terület? Hány embert, ügyfelet tudnál megszólítani hosszú távon? Ha pedig nem vagy szakértő adott területen, mindenképpen biztosítsd a szakmaiságot egy társ személyében, aki megfelelő tudással bír. Csak így maradhatsz hiteles az ügyfeleid és a konkurencia előtt.

Felmérés

Zsebedben az ötlet, fejedben a célcsoport, a következő kérdés: van-e még helyed a piacon? Nézz körül, és mérd fel a konkurenciát! Vajon tudsz-e majd újat mutatni, ha beindítod a vállalkozásodat? Akad a funkció, a külcsín, az alapanyag, az ár tekintetében, amelyben te és a vállalkozásod egyedit ígér? A versenytársak felmérése lehetőséget ad kalkulálni a költségekkel is. Emellett, ha alaposan áttanulmányozod a digitális marketingjük színtereit, láthatod, mi az, ami hiánycikk adott területen. Itt az idő, hogy kitöltsd az űrt!

Üzleti terv

Egy vállalkozás elindítása számos olyan költséget is hoz magával, amelyre nem számítasz. Mindenképp készíts üzleti tervet! Foglald össze az első és legfontosabb lépéseket: kezdd a célokkal! Mit vársz az üzlettől, milyen időközönként tervezed az előrelépést, a különböző szakaszokat? A jó üzleti terv ismerteti a termék értékét, a vállalkozás lehetséges működését, az iparági helyzetet, illetve a marketinggel kapcsolatos elképzeléseket.

Online kommunikáció

A tartalom az első: de nem kevésbé fontos az, miként mutatod meg. Az online kommunikáció ma már elengedhetetlen minden vállalkozás életében. A világ legjobb találmánya lehet a tiéd, de ha nem beszélsz vagy rosszul beszélsz róla, olyan, mintha nem is létezne. Egy digitális marketingügynökség sokat tud segíteni abban, mit érdemes kiemelni, milyen stílusban kell szólni a célcsoportodhoz mind üzleti oldalon, mind felhasználói részen. Jegyezd meg: a social média felületek a lehetséges ügyfeleid, vásárlóid mellett a leendő befektetőidet, partnereidet is

megszólíthatják! Hiszen ők is emberek, akik néha napján bizony föl-le görgetik a Facebookot.

Pénzügyek

Természetesen fontos, hogy tisztában légy azzal, milyen mértékű befektetéssel kell számolnod, ha elindítod a vállalkozásodat. Ezért mindenképp határozd meg előre a különböző lépések költségeit, valamint a lehetőségeidet, hogy amennyiben meglepetés ér – és ez biztosan megtörténik –, további tőkét tudj szerezni. Légy tisztában a tartalékaiddal!

Kérj segítséget!

Amennyiben az első lépések tekintetében falakba, kérdésekbe ütközöl, ne szégyellj segítséget kérni! Egy jól menő vállalkozás alapjai biztosak, ehhez pedig az építkezés minden részlete szakértelmet kíván. Egy felkészült ügyvéd az alapításhoz, egy tapasztalt banki szakember a pénzügyekhez nyújthat támaszt. Egy kommunikációs szakember, vagy egy digitális marketingügynökség pedig segíthet abban, hogy elérd és jól szólítsd meg a potenciális ügyfeleket, partnereket.

Ha a fenti lépések közül mindent sorra veszel és a megfelelő helyről kérsz segítséget, megvan a lehetőséged rá, hogy sikeres vállalkozást építs. Öveket becsatolni!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!