Életstílus

2013.01.15. 18:30

A túlsúly veszélyeire figyelmeztet kampányában a Coca-Cola

A világ legnagyobb üdítőital-gyártója új kampányával reagál azokra a vádakra, hogy kövérséget okozó cukor tartalmú termékei lerövidítik az emberek életét.

Az elhízás veszélyeire és a túlsúlyosság elleni küzdelem fontosságára hívja fel vásárlói figyelmét a Coca-Cola, reklámjainak történetében első ízben. A bírálók szerint a Coke imidzsmentést végez.

Az Egyesült Államok, egyben a világ legnagyobb üdítőital-gyártója új kampányával reagál azokra a vádakra, hogy kövérséget okozó cukor tartalmú termékei lerövidítik az emberek életét.

Hétfő este óta több amerikai televíziós csatornán is futnak a konszern reklámfilmjei, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy "minden kalória befolyásolja a súlyt, köztük a Coca-Cola termékeiből származók is". A cég ezzel elismeri, hogy neki is része van az amerikai népesség kóros elhízásában.

A túlsúly veszélyeire figyelmeztet kampányában a Coca-Cola.

A túlsúly veszélyeire figyelmeztet kampányában a Coca-Cola.A televíziós reklámfilmek rávilágítanak, hogy egy doboz kóla 140 kalóriát tartalmaz, jelezve ugyanakkor, hogy ezt már minden dobozon feltüntetik. Bátorítják a nézőket, hogy "leljék örömüket a kalória égetésében". A vállalat tájékoztat arról, hogy több, az egészséges életmódra ösztönző programot támogat, és együttműködik tudósokkal például a zéró kalóriájú természetes édesítőszerek kifejlesztésében. Felhívja a figyelmet arra, hogy a Coke fontos szerepet játszhat a túlsúlyosság elleni küzdelemben: 650 forgalmazott termékéből 180 alacsony kalóriatartalmú vagy kalóriamentes.

Ira Kalb, a Dél-kaliforniai Egyetem marketing professzora rámutatott: a Coca-Cola azt üzeni, hogy ők jó fiúk, senkinek nem akarnak semmi rosszat, ellenkezőleg, segíteni akarnak a probléma megoldásában. Úgy igyekeznek most beállítani magukat, mint akik a megoldás részei - mondta, s hozzátette, "valóban a megoldás részei".

A Coca-Cola bírálói szerint a vállalat a tőle szokatlan kampánnyal egyszerően csak menti, ami menthető, miközben egyre súlyosabb a közvélemény aggodalma az Amerikában népbetegségnek számító túlsúlyosság miatt. A CBS úgy fogalmazott: a kampány nyilván a vörös-fehér márkájú ital imidzsének védelmét szolgálja, miután az üdítőt évtizedekig sokkal inkább a boldogság, semmint a kalóriák forrásaként reklámozták.

Az atlantai (Georgia) központú óriáscég néhány héttel azelőtt kezdte reklámkampányát, hogy New Yorkban hatályba lép a különösen nagy üdítőital-adagok tilalma. Márciustól az éttermekben, sportstadionokban és mozikban legfeljebb fél literes poharakban lehet árulni ezeket. Michael Bloomberg polgármester felhívta a figyelmet, hogy az elhízási járványban döntő szerepük van a cukros üdítőknek. Az állami statisztikák szerint a New York-iak 58 százaléka túlsúlyos.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!