3 ezer fős kutatás

2022.10.19. 14:00

A Dél-Alföld lett a legbringásabb régió

Jelenleg az itt élők 32 százaléka közlekedik elsősorban biciklivel, így még mindig a Dél-Alföld a legbringásabb régió. Ez egy friss, 3 ezer fős kutatásból derült ki, melynek eredményei azt mutatják, hogy hazánkban legtöbben 20-50 ezer forintos biciklit birtokolnak.

K.A.R.

Kerékpárforgalom a szegedi Oskola utcában. Archív fotó: Karnok Csaba

Tévhit, hogy a lakosság többsége autózik. Bár a nagyvárosainkban a közterületek hatalmas részét foglalják el az autók, a magyarok 63 százaléka elsősorban nem autóval közlekedik és a lakosság 16 százalékának a kerékpár az elsődleges közlekedési eszköze – többek közt ez derült ki abból a 3 ezer fős, az ország felnőtt lakosságát érintő reprezentatív kutatásból, amelyet az Aktív Magyarország államtitkárság támogatásával a Magyar Kerékpárosklub megbízásából a Medián készített el.

A kutatás vizsgálta, hogy a régiók felnőtt lakosságában mennyien közlekednek elsősorban kerékpárral. Továbbra is a dél-alföldi régiókban figyelhető meg a legmagasabb kerékpározási arány úgy, hogy a 2018-as felmérés óta 2 százalékos visszaesés tapasztalható, jelenleg az itt élők 32 százaléka közlekedik elsősorban biciklivel. A kerékpáros közlekedés továbbra is jóval elterjedtebb a kisebb településeken, mint a nagyvárosokban.

A kutatás szerint tévhit, hogy a kerékpárosok nem ismerik a KRESZ-t, ugyanis a rendszeresen kerékpárral közlekedők csaknem 60 százaléka rendelkezik jogosítvánnyal. Megállapították azt is, hogy azok körében, akik közlekedési céllal használnak kerékpárt, elsősorban a tavasztól-őszig közlekednek azzal. Azonban a kerékpározók 31 százaléka az időjárástól szinte függetlenül egész évben kerékpárral közlekedik, további 11 százalékot pedig csak a havazás tartja vissza. Kiderült, minél kisebb a település, annál inkább “időjárásfüggetlen” a kerékpározás, Budapesten a “legérzékenyebbek” a kerékpárral közlekedők az időjárási viszonyokra.

A kerékpáros infrastruktúrával való elégedettség 2018 óta óvatos növekedést mutat, a kerékpárhasználók mintegy fele úgy érzi, hogy a kerékpáros közlekedésre alkalmas utak számát, állapotát tekintve kedvező változások zajlottak az elmúlt tíz évben. A lakosság fele szerint szükség lenne arra, hogy módosítsák a KRESZ-t annak érdekében, hogy biztonságosabb legyen a közlekedés a gyalogosok és a kerékpárosok számára.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában