2025.05.17. 10:35
Senki sem számított ekkora vitára egy drogériában egy hétköznapi kérdés miatt
Szinte mindenkivel előfordult már: ott állunk a drogéria polcánál, és nem tudjuk, megszagolhatjuk-e a tusfürdőt, vagy ezzel már átlépünk egy határt.
A drogéria polcai között gyakran felmerül a kérdés, szabad-e kinyitni egy tusfürdőt csak azért, hogy megszagoljuk. Egy debreceni vásárló esete indította el a vitát: őt az eladó otromba hangnemben rendreutasította, amiért megszagolta a terméket, pedig az már a kosarában volt, és nem tett kárt benne.

Ma egy debreceni patikában vásároltam volna… Jó pár terméket pakoltam a kosárba, majd a kislányommal a tusfürdőkhöz értünk. Megszagoltuk a kókuszost, és a kosaramba tettem, amikor is kettővel arrébb a pult mögül rám förmedt a kasszás hölgy, hogy ne nyissam ki a terméket. Mondom remek, akkor a színe alapján válasszak? (nem volt leragasztva, nem tettem benne kárt, a tusfürdő már a kosaramban volt. Majd amikor ezt elmondtam, újabb dörgedelmes felszólítás következett, úgy fogalmazott, ha kinyitom, az fizetési kötelezettséggel jár
– idézte a vásárló kommentjét a HAON.
A történet nagy felháborodást keltett, különösen az eladó stílusa miatt, amit sokan megalázónak tartottak.
A közösségi médiában megjelent hozzászólások megosztották a véleményeket. Egyesek szerint teljesen természetes, hogy a vásárló megszagol egy tusfürdőt, mielőtt megveszi, mások viszont arra hívták fel a figyelmet, hogy a flakon felbontása után a termék szavatossági ideje elindul, így ha többen is kinyitják, az csökkenti az értékét. Többen azt is megjegyezték, hogy ha tilos a bontogatás, azt egyértelműen jelezni kellene az üzletben.
Drogéria: szagolhatunk tusfürdőt?
A Fogyasztóvédelmi Referens Központ szerint a jogszabályok alapján a vásárlónak joga van kipróbálni, ellenőrizni a termék használhatóságát. Azt is elmondták, ha nincs kihelyezett minta, és az illat ellenőrzése csak a kupak felnyitásával lehetséges, az nem minősül szabálytalannak. Kivéve, ha ezzel megsérül a csomagolás vagy a védőréteg. A döntő tehát az, hogy milyen módon történik a termék "kipróbálása", és az üzlet biztosít-e erre megfelelő alternatívát.