Lapcom Kft.: Keressük a legjobbakat!

A Prezstízs-díj a megye vállalkozásainak teremt lehetőséget a megmérettetésre, egy rangot jelentő elismerés megszerzésére. Alapítását a Délmagyarország és a Délvilág kezdeményezte, ezért a részletekről a Délmagyarország Kiadó igazgatója, Pap Klára nyilatkozott.

Pap Klára, a Délmagyarország Kiadó igazgatója Fotó: Schmidt Andrea

– Mi a Presztízs-díj megalapításának célja?
– A Csongrád megyében érdekelt vállalkozások számára jelent megmérettetési lehetőséget a Presztízs-díj, amelyet az a cég, illetve cégvezető kaphat meg, amely vagy aki a legtöbbet tette a környezete fejlesztéséért. Ez egyfajra verseny a megye vállalkozásai között, ami pozitívan hat a térség egész gazdaságára. A gazdasági életben többféle díj létezik, de ezek általában szűk szakmai körökben biztosítanak elismerést, ezért a Presztízs-díj alapítóinak szándéka, hogy ez azokhoz a vállalkozásokhoz jusson el, amelyek valóban megdolgoztak a sikerért, és példát mutatnak szakmai körükön kívül is a megye cégeinek.

– Mi a szerepe a Délmagyarországnak és a Délvilágnak a díj megalapításában?
– A Lapcom Kft. – a megyénkben működő Délmagyarország Kiadó mellett – Magyarországon több jelentős kiadó tulajdonosa, és a Presztízs-díj programot a Kisalföld Kiadó már harmadik éve sikeresen folytatja Győr-Moson-Sopron megyében. Olvasóink és üzleti partnereink elvárják, hogy napilapjuk legyen „több mint újság”, és a naprakész, pontos helyi információk mellett legyen részese a pozitív folyamatoknak, segítse a megye lakosságának és vállalkozásainak boldogulását. Ez az elvárás teljesen illeszkedik ahhoz az elképzelésünkhöz, hogy a Délmagyarország és a Délvilág többféleképpen kötődjön a közélethez. A kiadó szeretne elindítani egy folyamatot, amelyben reflektorfénybe kerülnek a prosperáló vállalkozások.

– Miben tér el a Presztízs-díj más szakmai kitüntetéstől?
– Ez egy regionális díj, melyre pályázni kell, és a pályamunkákat szakmai bírálatnak vetjük alá. Legfőképpen alapossága és nyilvánossága különbözteti meg a többi díjtól. A kiválasztott vállalkozások valóban példát mutatnak, mert olyan pluszt adnak, amire érdemes odafigyelni. Az is megkülönbözteti a díjat, hogy indítása erősen kötődik a médiához, és a győztesek tevékenységéről fél éven át beszámolunk a napilapjainkban, internetes portálunkon és Presztízs című üzleti magazinunkban. A nyilvánosság a garancia arra, hogy a program évről évre megvalósuljon és hagyománnyá váljon. A díj minél szélesebb támogatottságához kiadónk partnereket keresett.

– Ezek a partnerek a díj alapítói?
– A Presztízs-díjnak a kiadón, a megyei kereskedelmi és iparkamarán kívül a KÉSZ Kft., az Allianz Hungária Biztosító Rt. és a Masterfoods Kft. az alapítója. Ezek olyan vállalkozások, amelyek üzleti eredményeikkel már bizonyítottak a saját területükön, és tevékenységük túllépi a megye határait. Alapítói támogatásuk és a díjazottak kiválasztásában való részvételük emeli a díj rangját, elismertségét.

– Mit kell tudni azoknak a vállalkozásoknak, amelyek beneveznének a versenybe?
– Azt várjuk a benevező vállalkozásoktól, hogy jogilag tisztán működjenek, ne legyen adózással, társadalombiztosítási kötelezettséggel vagy fogyasztó megkárosításával kapcsolatos szabálytalanságuk. A pályázati kiírást a Délmagyarországban és a Délvilágban, valamint honlapunkon (www.delmagyar.hu) közöljük, és kiadónk partnereinek levélben is küldünk tájékoztatót. A pályázatok beadási határideje 2004. november 5. A pályázatok alapján az alapító vállalkozások vezetőiből és gazdaságtudományi szaktekintélyekből álló zsűri választja ki a legjobbakat. Róluk filmfelvétel is készül, ami segíti a végső döntést, és ezt be is mutatjuk a november végén rendezendő látványos és rangos díjátadó ünnepségen. A ceremóniát követően fél éven át kapnak nyilvánosságot a jelöltek és a győztesek, majd ezután indul a következő évi verseny.

A pályázat feltételei

 

Kigyulladt egy lakóház Hódmezővásárhelyen
A város hivatásos tűzoltói eloltották a lángokat.
ÚtOn - Araszolnak az autók városszerte
Kalkulátor segít az evásoknak új adónemet választani
December 31-ig dönthetnek arról, hogy jövőre milyen adózási formát választanak.
Figyeljünk a wellness szolgáltatásnál is
Sorozatunkban a wellness szolgáltatásokkal kapcsolatban vártuk olvasóink kérdéseit.
Másképp aranyos
Nem azzal a céllal jött, hogy népszerűségi versenyt nyerjen, hanem hogy bajnokságot.
Ibrahimovic nemet mondott a Bolognának
A svédek futballsztárja a Milanhoz tart.