Helyi gazdaság

2020.08.19. 16:08

Linképítés Tippek – Így csináld 2020-ban

Akinek nem ismeretlen fogalom a linképítés, azok nagyon jól tudják, hogy milyen kulcsszerepe van a keresőoptimalizálásban. A linkkatalógusok ideje 2010-ben lejárt, a prémium linképítés tulajdonképpen azóta létezik, sokan mégis csak 2012-ben, a Google Pingvin algoritmus megjelenésével kezdtek el foglalkozni vele.

delmagyar.hu

20200330 Otthoni munka, online munkavégzés, számítógép. Fotó: Pesti Tamás PT Fejér Megyei Hírlap

Fotó: Pesti Tamás

A rengeteg előnyös tulajdonsága mellett egy nagy hátránya van: komoly visszaélésekre ad lehetőséget.

3 tényezőnek kell teljesülnie ahhoz, hogy valóban prémium link szerepeljen a honlapunkon:

  • Megfelelő tartalom
  • Megfelelő hivatkozó oldal
  • Megfelelő hivatkozás
  • Megfelelő tartalom

    Valószínűleg nem ismeretlen a kifejezés: „content is King”. Nos, nem véletlenül terjedt el a ma már közhellyé vált kifejezés, hiszen a tartalom a keresőoptimalizálás egyik alapja. Lényegében nem is kell hozzá más, mint, amit anno kisiskolásként megtanultunk: cím, bevezetés, tartalom és befejezés. Persze mindez témába vágó, figyelemfelkeltő, érdekes és hasznos legyen.

    A megfelelő hivatkozó oldal

    Ha adott a megfelelő tartalom, akkor már csak egy megfelelő hivatkozó oldal kell. Na de mitől is lesz egy oldal minőségi? Sok tényező befolyásolja, a legfontosabbak:

  • A hivatkozott oldallal passzol
  • Hasznos tartalmakat közöl
  • Igazi látogatók olvassák
  • A Google keresőben jó pozícióban van
  • Relevánsak és erősek a rá mutató hivatkozások
  • Koros, azaz minél régebb óta megvannak a jó tulajdonságai annál értékesebb
  • És persze minél több ilyen pozitív tulajdonsággal rendelkezik annál jobb.

    Megfelelő hivatkozás

    A linképítés legkényesebb része a megfelelő hivatkozás. Itt is rengeteg tényezőt kellene felsorolni, de csak néhányat említenék.

    Nem mindegy, hogy a tartalomban hol helyezkedik el a link, mennyire releváns a honlappal, a címmel és a tartalommal, mennyi szöveg van a link alatt. Ezen felül létezik kulcsszavas, releváns, nem kulcsszavas, illetve semleges és URL-es.

    Fontos figyelni arra is, hogy az adott tartalmon és honlapon belül mennyi hivatkozás mutat kifelé, azok mennyire relevánsak, valamint ugyanezekre figyelni a kell ránk mutató linknél is.

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában