2021.02.06. 09:09
A sertéshúsfogyasztást népszerűsíti most az ágazat
Kampányt indított a sertés- és mangalicafogyasztás népszerűsítésének érdekében nagyböjt kezdetéig a szaktárca, az Agrármarketing Centrum és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete.
Pultokban a magyar sertéshús. Illusztráció: Karnok Csaba
Fotó: Karnok Csaba
Tarpataki Tamás agrárpiacért felelős helyettes államtitkár elmondta: a koronavírus-járvány rávilágított arra, mennyire fontos, hogy folyamatosan legyen elegendő mennyiségű, megbízható és jó minőségű élelmiszer. Az adatok azt mutatják, a fogyasztók bizalma stabil a hazai sertéshús iránt, ami fontos szerepet játszik a termelés és a forgalmazás szintjének fenntartásában. Ezt a bizalmat szeretnék fenntartani, ezért minden évben marketingkampányokkal is segítik az ágazatot.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese azt emelte ki, hogy nehéz helyzetben van a sertéságazat, hiszen az emberre veszélytelen afrikai sertéspestis okozta piaci átrendeződés a felvásárlási árakat sok esetben már az önköltségi ár alá csökkentette.
Szerinte a tudatos vásárlást a húspultban már zászló és kiírás is segíti, ezek a származási helyről tájékoztatják a fogyasztókat.
A farsangi sertéskampányt idén a járvány miatt online és nyomtatott felületeken valósítják meg, és külön felhívják a figyelmet a mangalica kiváló élettani hatásaira is. Tóth Péter, a mangalicatenyésztők egyesületének elnöke elmondta, több vírus szorításában dolgoznak immár negyedik éve, így a Covid–19-válság már egy megújult, szélesebb piaccal és megerősített vírusvédelemmel felvértezett mangalicaszektort talált.
Hazánkban 10 ezer tenyészkocát tartanak, évi 60 ezer hízót nevelnek fel, a mangalicahúsból és az abból előállított termékekből származó árbevétel az exporttal együtt 12 milliárd forint. Továbbra is a spanyol sonkaszektor jelenti a legnagyobb kivitelt, 700 tonnát exportálnak oda. Becslések szerint 300 tonnát értékesítenek az Európai Unió többi országában, valamint az ázsiai piacokon, főleg Hongkongban, Szingapúrban.