haszonjármű

2021.10.23. 18:33

Már a kisteherautó is lehet elektromos

Közel 80 százalékkal többen teszteltek idén elektromos kis­áruszállítókat az előző évhez képest, számos szállítmányozó cég és vállalkozó részben vagy teljesen villanyautókra cserélheti haszongépjárműveit. Megyénkben is kínálnak ilyen modelleket.

Kovács András

2020.02.19 Győr Elektromos töltőállomások, elektromos autók helyzete Győrben. Fotók: Csapó Balázs CSB Kisalföld

Fotó: Illusztráció / Csapó Balázs / MW

A következő év fordulópontot hozhat a kisáruszállító hazai járműpark összetételében. Erre utal, hogy megnőtt idén az elektromos áruszállító autók tesztelése a gépjármű-nagykereskedő Wallis Automotive Europe statisztikái alapján.

A trend okai összetettek, egyrészt fontosabbá válnak a cégek szá­­mára is a fenntarthatósági szempontok, másrészt a káros­anyag-kibocsátás visszaszorítása a nagyvárosokban kiemelt elvárás.

Az üzemanyagárak emelkedése is hozzájárul a kereslet növekedéséhez, hosszabb távon is költséghatékony meg­­oldás lehet az elektromos. Ösztönző, hogy már itthon is elérhető olyan modell, amely egy töltéssel 330 kilométer megtételére is képes, és akár 48 perc alatt újratölt- hető.

 

A járványban fellendülő e-kereskedelem hatására a kiszállítások nőttek, a DoDo futárcég adatai szerint például a koronavírus harmadik hullámában Magyarországon megduplázódott a házhoz rendelések száma. Az új gépkocsik beszerzésének tervezésekor egyre inkább fontolóra veszik az elektromos szállítóautókat. Az átállás egy akkora, 80 gépkocsiból álló flotta esetén, mint amekkorával a Szegeden is jelen lévő cseh futárcég Magyarországon rendelkezik, havi 88 tonnával csökkentheti a szállítmányozással járó CO2-emissziót.

Idén eddig egy elektromos haszongépjárművet adott el a szegedi Molnár Autóház, ez Renault Kangoo Express Z.E. volt, személyautóból, például Zoéból többet értékesítettek.

Palettájukon van még a Renault Master Z.E. furgon és alvázas kivitelben is. Szervizük rendelkezésre áll bármely itthoni és külföldről származó elektromos gépjármű javítására és karbantartására.

– A vevők hoz­­záállása inkább zöldelhivatottságból, érzelmi döntésből fakad, de már a tudatos kalkuláció is kezd szerepet játszani a döntéshozatalnál, főleg céges vásárlásnál – mondta Halmai Attila. Az értékesítő hozzátette, inkább az állami támogatás hiánya, illetve szüneteltetése az akadály, enélkül az érdeklődők többségéből nem lesz vásárló.

Hódmezővásárhelyen, a Cit­­roën Sajtinál idén még nem vet­­tek elektromos kishaszonjárművet, a C4 villamos változatából többet is értékesítettek már.

– Több kiváló modell is van a palettán, országos szinten kisebb flottákat a főleg Bu­­dapesten, városon belül kiszállító multicégeknek adott már el a márka – mondta Sajtiné Szabó Gabriella. Szerinte az ë-Berlingo furgon tökéletes megoldást kínál a céges ügyfeleknek, az ë-Jumpy pedig 2021-ben elnyerte az Év Kishaszonjárműve díjat. Ők is minden Citroën modellt szervizelnek. Úgy látják, egy szállítmányozóknál még nem a „zöld elhivatottság” a vásárlás fő motívuma a haszonjárműveknél. Remélik, hogy ez változni fog, ugyanis a cégvezetői személyautók már egyre több vállalkozásnál elektromos hajtásúak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában