haszonjármű

2021.10.23. 18:33

Már a kisteherautó is lehet elektromos

Közel 80 százalékkal többen teszteltek idén elektromos kis­áruszállítókat az előző évhez képest, számos szállítmányozó cég és vállalkozó részben vagy teljesen villanyautókra cserélheti haszongépjárműveit. Megyénkben is kínálnak ilyen modelleket.

Kovács András
Már a kisteherautó is lehet elektromos

2020.02.19 Győr Elektromos töltőállomások, elektromos autók helyzete Győrben. Fotók: Csapó Balázs CSB Kisalföld

Fotó: Illusztráció / Csapó Balázs / MW

A következő év fordulópontot hozhat a kisáruszállító hazai járműpark összetételében. Erre utal, hogy megnőtt idén az elektromos áruszállító autók tesztelése a gépjármű-nagykereskedő Wallis Automotive Europe statisztikái alapján.

A trend okai összetettek, egyrészt fontosabbá válnak a cégek szá­­mára is a fenntarthatósági szempontok, másrészt a káros­anyag-kibocsátás visszaszorítása a nagyvárosokban kiemelt elvárás.

Az üzemanyagárak emelkedése is hozzájárul a kereslet növekedéséhez, hosszabb távon is költséghatékony meg­­oldás lehet az elektromos. Ösztönző, hogy már itthon is elérhető olyan modell, amely egy töltéssel 330 kilométer megtételére is képes, és akár 48 perc alatt újratölt- hető.

 

A járványban fellendülő e-kereskedelem hatására a kiszállítások nőttek, a DoDo futárcég adatai szerint például a koronavírus harmadik hullámában Magyarországon megduplázódott a házhoz rendelések száma. Az új gépkocsik beszerzésének tervezésekor egyre inkább fontolóra veszik az elektromos szállítóautókat. Az átállás egy akkora, 80 gépkocsiból álló flotta esetén, mint amekkorával a Szegeden is jelen lévő cseh futárcég Magyarországon rendelkezik, havi 88 tonnával csökkentheti a szállítmányozással járó CO2-emissziót.

Idén eddig egy elektromos haszongépjárművet adott el a szegedi Molnár Autóház, ez Renault Kangoo Express Z.E. volt, személyautóból, például Zoéból többet értékesítettek.

Palettájukon van még a Renault Master Z.E. furgon és alvázas kivitelben is. Szervizük rendelkezésre áll bármely itthoni és külföldről származó elektromos gépjármű javítására és karbantartására.

– A vevők hoz­­záállása inkább zöldelhivatottságból, érzelmi döntésből fakad, de már a tudatos kalkuláció is kezd szerepet játszani a döntéshozatalnál, főleg céges vásárlásnál – mondta Halmai Attila. Az értékesítő hozzátette, inkább az állami támogatás hiánya, illetve szüneteltetése az akadály, enélkül az érdeklődők többségéből nem lesz vásárló.

Hódmezővásárhelyen, a Cit­­roën Sajtinál idén még nem vet­­tek elektromos kishaszonjárművet, a C4 villamos változatából többet is értékesítettek már.

– Több kiváló modell is van a palettán, országos szinten kisebb flottákat a főleg Bu­­dapesten, városon belül kiszállító multicégeknek adott már el a márka – mondta Sajtiné Szabó Gabriella. Szerinte az ë-Berlingo furgon tökéletes megoldást kínál a céges ügyfeleknek, az ë-Jumpy pedig 2021-ben elnyerte az Év Kishaszonjárműve díjat. Ők is minden Citroën modellt szervizelnek. Úgy látják, egy szállítmányozóknál még nem a „zöld elhivatottság” a vásárlás fő motívuma a haszonjárműveknél. Remélik, hogy ez változni fog, ugyanis a cégvezetői személyautók már egyre több vállalkozásnál elektromos hajtásúak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában