Verseny

2025.05.24. 13:20

Meglepő számú autót adott el a BYD alig néhány hónap alatt, a Tesla kezdhet félni

A kínai autómárka egyre erősebb szereplővé válik a magyar újautó-piacon, különösen az elektromos autók szegmensében. A BYD dinamikus bővülése új kereskedésekkel és modellekkel folytatódik.

A kínai BYD autómárka látványosan erősödik a magyar újautó-piacon. Az idei év első négy hónapjában 757 járművet értékesítettek, és a márka az elektromos autók szegmensében már 17,9 százalékos piaci részesedést ért el, ezzel közel került a 21,5 százalékon álló Teslához. 

BYD
A BYD látványosan növeli piaci részesedését Magyarországon. Fotó: MW

A BYD 2023 októberében jelent meg Magyarországon elektromos és plug-in hybrid modelljeivel, 2024-ben pedig már 1548 járművet adott el, ami 1,37 százalékos piaci részt jelentett.

A BYD itthon

A márka intenzíven bővíti hálózatát: míg tavaly még csupán három budapesti kereskedés forgalmazta autóit, idén már nyolc város tíz kereskedésében érhetők el a BYD modelljei. A cég célja, hogy megduplázza vagy akár megháromszorozza tavalyi eladásait, amit új modellek bevezetésével és a hálózat további fejlesztésével kíván elérni.

A BYD új városi kisautója, a Dolphin Surf, már Európában is bemutatkozott. A modell a korszerű e-Platform 3.0 padlólemezen fut, és a kobaltmentes, lítium-vasfoszfát Blade akkumulátort használja, amely biztonságosabb és tartósabb a hagyományos rendszereknél.

A vállalat a Szegeden épülő autógyára mellett immáron Budapesten fog európai központot létesíteni, több százmilliárd forintos beruházással.

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában