2025.05.24. 13:20
Meglepő számú autót adott el a BYD alig néhány hónap alatt, a Tesla kezdhet félni
A kínai autómárka egyre erősebb szereplővé válik a magyar újautó-piacon, különösen az elektromos autók szegmensében. A BYD dinamikus bővülése új kereskedésekkel és modellekkel folytatódik.
A kínai BYD autómárka látványosan erősödik a magyar újautó-piacon. Az idei év első négy hónapjában 757 járművet értékesítettek, és a márka az elektromos autók szegmensében már 17,9 százalékos piaci részesedést ért el, ezzel közel került a 21,5 százalékon álló Teslához.

A BYD 2023 októberében jelent meg Magyarországon elektromos és plug-in hybrid modelljeivel, 2024-ben pedig már 1548 járművet adott el, ami 1,37 százalékos piaci részt jelentett.
A BYD itthon
A márka intenzíven bővíti hálózatát: míg tavaly még csupán három budapesti kereskedés forgalmazta autóit, idén már nyolc város tíz kereskedésében érhetők el a BYD modelljei. A cég célja, hogy megduplázza vagy akár megháromszorozza tavalyi eladásait, amit új modellek bevezetésével és a hálózat további fejlesztésével kíván elérni.
A BYD új városi kisautója, a Dolphin Surf, már Európában is bemutatkozott. A modell a korszerű e-Platform 3.0 padlólemezen fut, és a kobaltmentes, lítium-vasfoszfát Blade akkumulátort használja, amely biztonságosabb és tartósabb a hagyományos rendszereknél.
A vállalat a Szegeden épülő autógyára mellett immáron Budapesten fog európai központot létesíteni, több százmilliárd forintos beruházással.