2025.06.14. 10:22
Nem elég egy hirdetés, ezeken a fontos tényezőkön bukhat el a sikeres ingatlaneladás
Egy rossz kép vagy túl magas ár akár hónapokra is elhúzhatja az értékesítést. Az ingatlaneladás ma már jóval több, mint egy egyszerű hirdetés. Az első benyomáson áll vagy bukik az üzlet.
Az ingatlanpiacon ma már nem elég egyszerűen csak meghirdetni egy lakást vagy házat, ha valóban eladnánk azt. A sikeres ingatlaneladáshoz több tényező is hozzájárul.

Ezen áll vagy bukik az ingatlaneladás
Az első hirdetés már meghatározza az eladás hosszú távú esélyeit. Ha a fotók nem elég jók, kevés kép van, esetleg homályosak vagy sötétek, és mellé kevés információ áll rendelkezésre, az nem kelti fel a vevők érdeklődését. Egy profi fotósorozat, jól megválasztott képek, és egy körültekintő, részletes leírás, amely a lakás vagy ház mellett a környék előnyeit is kiemeli, sokkal vonzóbbá teszi az ingatlant. Az első hirdetés már meghatározza az eladás hosszú távú esélyeit – magyarázza Meszlényi Tamás a szegedi Openhouse ingatlaniroda vezetője és ingatlanközvetítője.
A megfelelő ár meghatározása az egyik legkritikusabb része az eladásnak, mert sok múlhat rajta. Ha jók a fotók és a szöveg, de mégsem jelentkeznek a vevők, akkor szinte biztosan az árazással van gond – mondja a szakértő. Nem ritka, hogy egy ingatlant akár fél évig vagy még tovább hirdetnek, mert túl magasan árazták be. Fontos, hogy az ár megfeleljen a piaci viszonyoknak és az ingatlan állapotának.
Nemcsak a hirdetés számít, hanem a bemutatás is. Az első személyes benyomás rengeteget számít, mert sok vevő érzelmi alapon dönt: ha egy lakás rendetlen, túlzsúfolt, vagy koszos, azzal megnehezítjük, hogy a potenciális vevők elképzeljék a lehetséges otthonukat. Egy rendezett, tágas tér sokkal vonzóbb- hívja fel a figyelmet Meszlényi Tamás. Érdemes a bemutatót az ingatlanosra bízni, hiszen ő tudja, mikor és hogyan emelje ki az előnyöket, illetve hogyan kezelje a kellemetlen kérdéseket.
Ám az ingatlanhirdetések sem örök életűek: ha hosszabb ideje nincs érdeklődés, érdemes újra gondolni a stratégiát.
Nem elég az ingatlan adottsága
Az ingatlanhirdetések sem örök életűek: ha hosszabb ideje nincs érdeklődés, érdemes újra gondolni a stratégiát. Téli fotókkal nehéz eladni egy ingatlant, de tavasszal vagy nyáron friss képekkel, új szöveggel és árfinomítással könnyen új érdeklődőket vonzhatunk, amivel jelentősen felgyorsítható az eladás.
Az ingatlan sikeres értékesítéséhez tehát nem elég az ár és a lokáció. A jó fotók, a vonzó és részletes leírás, a tiszta, rendezett bemutató és a reális ár mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a vevők gyorsan és az eladók számára kedvezően döntsenek.
Tudnivalók ingatlaneladás előtt
- Első benyomás számít: a jó minőségű, világos, friss fotók elengedhetetlenek
- Részletes leírás: ne csak a lakást, a környéket is mutasd be!
- Reális árazás: a túl magas ár elriasztja a vevőket, legyen piackövető
- Rendezett bemutatás képeken: tiszta, tágas tér, amin nem szerepelnek emberek – így könnyebben elképzelik benne magukat a vevők
- Ne félj stratégiát váltani: ha nincs érdeklődés, frissíts fotókat, szöveget, finomíts az áron
- Bízd szakemberre: egy tapasztalt ingatlanos segíthet az előnyök hangsúlyozásában és a nehéz kérdések kezelésében