Nem szünetel a telefonos segítség

2020.05.20. 14:00

Az idősek tudnak kihez fordulni, biztonságban érzik magukat

Két hónapja működik Tarjánban az a telefonos lelkisegély-szolgálat, amelyet a városrész önkormányzati képviselője a Karitásszal közösen hozott létre. Az egyedül élő idősebb korosztály lelki és gyakorlati tanácsokat is kap a munkatársaktól.

Munkatársunktól

Nem szűnik meg a telefonos tanácsadás, az időseknek segítség, hogy van kihez fordulniuk. FOTÓ: KARNOK CSABA

Március végén beszámoltunk arról, hogy Tarjánban és Felsőváros egy részén tájékoztatót dobtak be mintegy 5000 család postaládájába a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban. Emellett azok számára, akik bezártságként élték meg a helyzetet, a Szeged–Csanádi Egyházmegyei Karitásszal összefogva telefonos lelkisegély-szolgálatot indítottak. Kothencz János önkormányzati képviselő akkor azt mondta, egyfajta belső összefogást szorgal­maznak Tarjánban, szerinte fontos, hogy odafigyeljenek egymásra.

Lelki útmutatást adnak

A lelkisegély-szolgálat már két hónapja működik, Hargi­tai Rita nyugdíjas hitoktató is fogadja a hívásokat.

– Az elején sok hívásom volt, naponta többen is telefonáltak, mostanra már kevesebben keresnek. Lelki és gyakorlati útmutatást kértek a magányosan élők. Főleg idősek telefonáltak, akik elmondták problémáikat, elsősorban nem a koronavírussal kapcsolatban. Elmesélték családi gondjaikat, próbáltam nekik tanácsot adni. Míg mások nem tudták például azt, hogy hol kell a házi segítségnyújtást kérni, őket telefonszámokkal is segítettük – részletezte Hargitai Rita.

Elmondta, volt olyan idős bácsi, aki azt panaszolta el, hogy őt ellátják a gyermekei, ám nincs kivel beszélgetnie. Neki abban adott útmutatást, hogyan dolgozza fel azt, hogy egész nap egyedül van. Úgy tapasztalta, egy-egy 20 perces beszélgetés is sokat jelentett a magányosoknak.

Vásárlásban is segítenek

Szabó Orsolyához inkább gyakorlati kérdésekkel fordultak, információt kértek tőle.

– Voltak, akik többször is felkerestek, leginkább bevásárláshoz, gyógyszerbeszerzéshez kértek segítséget. Olyan is akadt, aki a véleményét mondta el egy adott helyzettel kapcsolatban, például a szegedi piac húsvét előtti hirtelen bezárásáról – részletezte.

Folytatják a munkát

A szolgálat munkatársaitól megtudtuk, többen örömüket fejezték ki, hogy szűkebb lakókörnyezetükben is van segélyszolgálat, ez azért is fontos számukra, mert ismerték azt, akitől segítséget kértek. Kothencz János elmondta, bár a korlátozások enyhültek a szolgáltatást nem szüntetik meg.

– Az a tanúsága a járványnak, hogy ezt folytatni kell akkor is, ha a helyzet rendeződik. Fontos, hogy a környezetünkben élők érezzék, nincsenek egyedül – hangsúlyozta az önkormányzati képviselő.

Ingyenesen hívható a magyar ügyeleti központ

Az ügyeleti központ e-mail-elérhetősége: [email protected]. A beérkező elektronikus levelekre a lehető legrövidebb időn belül ellenőrzött, hiteles választ küldenek.

A 06-80-277-455 és a 06-80-277-456 számú, ingyenesen hívható információs vonalakra kezdeményezett hívásokat a nap 24 órájában az ügyeleti központban fogadják a Nemzeti Népegészségügyi Központ munkatársai.

A kormány koronavírussal kapcsolatos hivatalos Facebook-oldalán és a koronavirus.gov.hu kormányzati honlapon hiteles és naprakész tájékoztatás található a fertőzésről.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában