A Közút szerint nics mód a pusztaszeri leforduló átépítésére

2020.10.31. 12:01

Problémás marad a csomópont

A helybeliek, illetve az arra közlekedők azonban továbbra is veszélyesnek tartják a csomópontot, úgy gondolják, még jobban kiépíthető a pusztaszeri leforduló.

Imre Péter

Pusztaszer, 20201029. Veszélyes útkeresztezõdés a falu határában. Fotó: Frank Yvette (FY), Délmagyarország Képen: Máté Gábor polgármester.

Fotó: Frank Yvette

– Évekig tartó probléma volt az M5-ös átadása előtt, mikor a teljes forgalom a kamionokkal együtt az 5-ös úton bonyolódott, a lekanyarodó veszélyessége – mondta Máté Gábor, Pusztaszer polgármestere. A Budapest irányából érkező járműveknek hegyes szögű kanyar vitt a falu felé, a Szeged felől közlekedőknek tompa szögűt kellett bevenniük.

– A főváros felől jövőknek nagyot és hirtelen kellett fékezni az éles és nehezen belátható balkanyar előtt, és sokan ezt nem kockáztatták meg, nem tudták, az esetlegesen mögöttük haladó kamionok is képesek-e erre, vagy beléjük rohannak. Ezért többen azt a megoldást választották, hogy továbbmentek az ötösön, majd megfordultak, és visszafelé haladva a tompa szögű kanyar után mentek Pusztaszerre – mutatta és magyarázta a helyszínen Máté Gábor. Elmondta: rendszeresen részt vett a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságának útbejárásain, elérték, hogy zá­­róvonalakat és terelőnyilakat festettek az aszfaltra.

A helybeliek, illetve az arra közlekedők azonban továbbra is veszélyesnek tartják a csomópontot, úgy gondolják, még jobban kiépíthető a pusztaszeri leforduló. A polgármester igyekezett lépni az ügyben, fényképeket is mellékelve megkereste Révész Máriusz kormánybiztost, aki eljárt a Közútnál. A kapott választ, amelyet a cég a kormánybiztosnak küldött meg, és ő továbbította Máté Gábornak, korrektnek ítéli.

Szilvai József Atilla vezérigazgató megírta: a jelzett csomópontban valóban nincs balra kanyarodó sáv, és ennek főként az az oka, hogy a műszaki szabályozási előírások ott nem teszik kötelezővé osztályozó sáv építését, amely a tervezéssel, engedélyeztetéssel, kivitelezéssel együtt mintegy 25 millió forintba kerülne. A két út találkozásánál a forgalomnagyság értéke fele az előírásban szereplőnek. A vezérigazgató azt is megemlítette: megvizsgálták a csomópontnak és térségének a veszélyességét, az elmúlt 10 évben az útkereszteződésben egy személyi sérüléses baleset történt. Azzal zárta, hogy a fejlesztésre vonatkozó kérést most nem teljesíthetik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában