2021.07.23. 13:36
Utastársai előtt szégyenítették meg olvasónkat
Több mint félórás késéssel futott be a vonat, így Czellár Kornélia lekéste a ferihegyi csatlakozást, amelyre retúrjegye szólt. Késési igazolást kért a kalauztól, aki nem volt hajlandó kiállítani a dokumentumot, ahelyett sértegette és utastársai előtt megszégyenítette olvasónkat. A MÁV ennek épp az ellenkezőjét állítja.
20210715 Szeged Czellár Kornéliának sok panasza van a MÁV-ra főleg a késések miatt. Fotó: Frank Yvette FY Délmagyarország
Fotó: Frank Yvette
– A késés rendszeres probléma a MÁV-nál. Nagyon bosszantó, de ezen már szinte meg sem lepődik az ember. A durva eljárás viszont, amelyben részem volt, elfogadhatatlan
– ezekkel a szavakkal kereste fel Czellár Kornélia szerkesztőségünket. A fővárosi Pünkösdi Teológiai Főiskola tanulmányi osztályának munkatársa heti rendszerességgel utazik vonattal Budapestre.
A kalauz nyomában
Július 13-án reggel megvásárolta retúrjegyét a pénztárban, majd elindult munkahelyére. A visszaút során a pestszentlőrinci állomáson várta vonatát, ám az 16.57 helyett 17.37 órakor futott be. Ferihegyen kellett volna átszállnia 17.13 órakor a Szeged felé tartó vonatra, ám azt nem érhette el. Hogy az átszállás után igazolni tudja, hogy önhibáján kívül késte le a jegyén szereplő járatot, késési igazolást szeretett volna kérni a kalauztól, de sehol nem találta.
– Tudtommal a kalauznak minden állomásnál le kell szállnia és ellenőriznie kell, hogy rendben megtörténik-e az utasok le- és felszállása. Ez nem történt meg
– állította. Ferihegyen leszállás után a mozdonyhoz sietett és a vonatvezető segítségét kérte.
A feketeleves
– A mozdony utáni első kocsi ablakában felbukkant a kalauz. Kértem a késési igazolást, mire közölte, hogy nem állítja ki. Többször is kértem, mire hangosan, az utasok füle hallatára szidott, hogy feltartom a vonatot. Minősíthetetlen stílusban beszélt velem, megszégyenített – folytatta olvasónk, aki erre a kalauz neve és azonosító száma iránt érdeklődött. – Erre azt mondta, hogy „Nevesincs Zoltán vagyok, találj meg, ha tudsz”, aztán jó hangosan kiröhögött – panaszolta.
Ferihegyen a 17.13-as járat helyett a 18.13-as vonatot érte csak el.
– IC-helyjegyet vásároltam még reggel a visszaútra, de tudtam, hogy az már erre a járatra nem érvényes, úgyhogy leültem a másodosztályon, ahol folytatódott a rémálom. Jött a kalauz, odaadtam a jegyemet, mire közölte, hogy az csak az odaútra volt érvényes. Mutattam, hogy menettérti, erre elkezdte nekem magyarázni, hogy az azt jelenti, csak egy útra érvényes. Erre mutattam az árát is, hogy több mint 6500 forintba került, ami elég drága lenne egy útra. Másik jegyet akart velem vetetni, amire nem voltam hajlandó. Húsz percig vitatkozott velem. Akkor hagyott csak békén, mikor már azt mondtam, hogy hívom a rendőrséget – mesélte.
A MÁV máshogy látja
Felkerestük a MÁV Kommunikációs Igazgatóságát az eset kapcsán, ők teljesen máshogy látják az esetet, még a késést sem ismerték el. Azt közölték, hogy a 2453-as vonat a Rákospalota–Újpesten történt baleset miatt július 13-án csak Rákosrendezőig közlekedett 89 perc késéssel. Információik szerint az utas a következő vonattal utazott, amely azon a napon Kőbánya-Kispestről indult és 17:31-kor érkezett meg Pestszentlőrincre, majd 17:36-kor Ferihegyre.
– A jegyvizsgáló elmondása alapján Ferihegy megállóhelyen egy hölgy ment oda hozzá, és nyomdafestéket nem tűrő szavakkal követelte a késésről szóló igazolás kiállítását, amelyet kollégánk megtagadott, mivel korábban nem látta az utast a vonaton. A szóváltás miatt 12 perc késéssel indult tovább a vonat, ezzel torlódást okozott az utána közlekedő vonatoknak. A történteket a jegyvizsgáló az úgynevezett eseménylapon is rögzítette – írta a vasúttársaság.
A MÁV kitért arra is, hogy a Maros IC-n a jegyvizsgáló meghallgatta a nő panaszát és elnézést kért a vasúttársaság nevében.
– A szegedi jegyvizsgáló gyorsvonati pótjegy megváltását kérte az utastól pótdíj nélkül, aki a részletes magyarázat ellenére nem élt e lehetősséggel. A jegyvizsgáló tartott tőle, hogy atrocitás éri, ezért végül elengedte az utast
– írták.