Az utóhangolásokat a Stadler végzi

2021.11.30. 17:07

A próbaüzem után éri el a tramtrain a tervezett maximális sebességet

Többen is kritizálták a tramtraint, miért csak 80 kilométer/órás sebességgel halad Hódmezővásárhely és Szeged között, miért nem gyorsabban? A MÁV közleményben reagált erre és a műszaki hibákra is.

delmagyar.hu

Jelenleg 80 kilométer/órás sebességet engedélyezett a hatóság az utasforgalmi próbaüzem alatt. A jármű gyártója minden az utasforgalomból, a pálya adottságaiból és egyéb összetevőkből fellépő hatást vizsgál és a jármű megfelelő beállításával kezel, hogy a szerelvények a legkomfortosabb utazást tudják biztosítani az utazóközönségnek.

A hatóság által előírt utasforgalmi próbaüzem ideje alatt előfordulhatnak, akadhatnak még kisebb-nagyobb meghibásodások, technikai-műszaki problémák. Amennyiben a járművek utóhangolása bármilyen tekintetben szükségessé válik, azt a gyártó Stadler magyarországi mérnökcsapata az érvényes szerződés keretében haladéktalanul, a nap 24 órájában elvégzi.

Hétfőtől már utasokat is szállít a tramtrain, ez is a próbaüzem része. Fotó: Karnok Csaba

Kedden az egyik járművet soron kívüli karbantartásra a karbantartó telephelyre szállította a gyártó. A Stadler tájékoztatása alapján a járművet kedden késő délután visszaadják a MÁV-START-nak, így legkésőbb szerdán újból három tramtrain fog közlekedni a vonalon.

A MÁV a közleményben leszögezte, utasforgalmi próbaüzembe csak és kizárólag olyan járművek kerülhetnek, amelyek biztonságosak és a szükséges hatósági engedéllyel rendelkeznek.

Az utasforgalmi próbaüzem alatt, illetve ezt követően érik el a járművek a tervezett maximális sebességet, majd a menetrend véglegesítésével a tervezett járatsűrűséget. A tervek szerint a szerelvények március közepétől a végleges menetrend és menetidő szerint közlekednek.

Hírek a Tramtrainnel kapcsolatban

A dosszié további cikkei

Ezek is érdekelhetik