Szél István szerint a közlekedési kultúra fejlesztése az, ami csökkenti a balesetek számát

2021.11.16. 16:40

Halálút: Emléktáblák övezik a 47-es főutat

A felújított 47-es főúton a közlekedők egy része ész nélkül hajt, és nem törődik a biztonságos előzéssel. A 47-es a közlekedők véleménye és a statisztikai adatok alapján is a legveszélyesebb utak közé tartozik, sajnos szerepel azon a listán is, amelyet a köznyelv csak halálútnak nevez.

Kovács Erika

20211110 Hódmezővásárhely A 47-es főút halálút szakaszán útszéli keresztek emlékeztetnek Sóshalomnál. Fotó: Karnok Csaba KC Délmagyarország (DM)

Fotó: Karnok Csaba

A 47-es főút Kakasszék és Hódmezővásárhely közötti szakaszán jó néhány hozzátartozók által készített emlékmű jelzi, hogy ott halálos közlekedési baleset történt. Az ember szíve ismeretlenül is összeszorul a látványtól.

Mindig van friss virág

A pósahalmi elágazásnál lévő buszmegállóban mindig látni új mécseseket. A mellette lévő tanya kerítésén is koszorúk, virágok találhatók. Két évvel ezelőtt, 2019 októberében halálos baleset történt ott. Egy Orosháza felől nagy sebességgel közlekedő autó a pósahalmi útra forduló traktor pótkocsijának ütközött, majd nekiment egy ugyancsak szemből érkező személygépkocsinak is. Végül a bal oldalon lévő ház kerítésébe csapódott. Apa és lánya súlyosan megsérültek, az anyósülésen utazó édesanya életét nem lehetett megmenteni.

Néhány kilométerrel arrébb, Sóshalmon egy negyvenes évei­ben járó asszony életének is egy baleset vetett véget. Úgy tudjuk, ő is vétlen volt.

Hallani is, ki száguld

Egy újabb út menti kereszt pedig egy családi tragédiát jelez. Az a baleset még 2017-ben történt, egy háromtagú család, apa, anya és a gyermekük is meghalt. A 47-es főút Vásárhelyt elkerülő szakaszán, a Rárósi úti csomópontban pedig egy motorosnak állítottak emléket.

Nagyon sok a sérüléssel járó baleset is. Pánczél Zoltán Kakasszéken lakik, a 47-es főút mellett.

– Amióta felújították a 47-est, azóta a forgalom és a sebesség is megnőtt – mondta a gazdálkodással foglalkozó férfi.

– Tapasztalatom szerint minden harmadik-negyedik autós száguld. A nyáron a kertben dolgoztam, amikor hallottam, hogy valaki megint veszettül nyomja a gázt. A következő pillanatban már egy óriási csattanást hallottam. A tanyám előtt enyhe kanyar van, az autós előzni akart, de jöttek szemből, ezért inkább az árkot választotta. Hívtam a mentőket, de valaki már megelőzött. Később láttam, hogy egy férfi egy 3-4 éves kisgyerekkel a karjában rohan a mentőkhöz. Ha egy gyerek is ült vele az autóban, akkor miért nem vigyázott jobban? – tette fel a kérdést.

Táblákkal a lassításért

Székkutas is sokat szenvedett már a településen átszáguldó autósoktól. A község szinte minden évben elveszít közlekedési balesetben egy embert. Lapunk egy rövid ideig a maga módján hozzájárult a sebességcsökkentéshez. Egy cikkünkhöz 2017-ben kézi sebességmérőnek álcázott hajszárítóval lassítottuk a forgalmat. Az önkormányzat már táblákat is kihelyezett a falu két végére, amiben kérik, hogy az autósok tartsák be az 50-es sebességhatárt.

– Napi 7-8 ezer jármű halad át településünkön. Amit lehet, megtesszük azért, hogy megvédjük a lakosainkat. Most korszerűsítjük a közvilágítást, a három gyalogosátkelőnk az eddiginél is jobb megvilágítást kap majd. De a balesetek számának csökkenésében leginkább az autóskultúra fejlesztése segít – mondta Szél István, Székkutas polgármestere.

Megkerestük a Csongrád-­Csanád Megyei Rendőr-főkapitányságot is. A 47-es főút megyét érintő szakaszán az utóbbi öt évben történt baleseti adatokat kértük. A november 9-én kelt levelünkre még nem kaptunk választ.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában