Csaknem ötezren válaszoltak a konzultáció kérdéseire

2021.11.11. 06:58

Lázár János: Sokan hazudnak a tramtrainről

Hódmezővásárhelyen sokan támadják a vasútvillamost és sokan hazudnak is róla – mondta a hivatalos Facebook-oldalán közzétett videóban Lázár János, a térség országgyűlési képviselője, a tramtrain-projekt miniszteri biztosa. Ezért készült az Indulunk című kiadvány, amely hamarosan minden vásárhelyi háztartásba eljut.

Kovács Erika

Fotós: Karnok Csaba

– Öt hónappal ezelőtt tájékoztató kampányt indítottunk a hódmezővásárhelyi vasútvillamosról, amelyen mintegy 4700-an mondták el a véleményüket arról, hogy a tramtrain hogyan működjön. Szeretném megköszönni mind a 4700 hódmezővásárhelyinek és nem hódmezővásárhelyi lakosnak, hogy véleményükkel segítették a beruházás befejezését és a vasútvillamos elindulását. Három fontos kérdésben egyértelmű volt a vélemény, legyen egy jó bérletkonstrukció, legyen éjszakai járat és könnyített fizetési módok is rendelkezésre álljanak, például lehessen bankkártyával is fizetni. Köszönöm a konzultációban való részvételt, és kérek mindenkit, hogy az eredményt a lazarjanos.hu oldalon kövesse figyelemmel – mondta Lázár János.

Az országgyűlési képviselő azt is bejelentette, most újabb tájékoztató kampányt kezdenek azért, mert Hódmezővásárhelyen nagyon sokan támadják a vasútvillamost és sokan hazudnak róla. Ezért minden háztartásba eljuttatják az Indulunk című kiadványt.

Vásárhely és Szeged belvárosa között 30-32 perc alatt teszi meg az utat a tramtrain. Archív Fotó: Karnok Csaba

A tramtrain, legalábbis a menetideje a Parlamentben is téma volt. Kocsis-Cake Olivio, a Párbeszéd képviselője az innovációs és technológiai miniszterhez intézett kérdést, amire Schanda Tamás, az ITM miniszterhelyettese, parlamenti és stratégiai államtitkár írásban válaszolt.

Kocsis-Cake Olivio kérdése az volt, hogy „Mit kívánnak tenni, hogy a tramtrain menetideje jelentősen csökkenjen a beruházás előtti vasúti közlekedés szintjéhez képest?”

– Az Ön kérdésében felvetett menetidő-csökkenés durva és inkorrekt csúsztatás, amellyel minden bizonnyal Ön is tisztában van

– áll a válaszban. A miniszterhelyettes szerint szakmailag értelmezhetetlen a tramtrain közlekedési formát a nagyvasútival összehasonlítani, politikai értelemben pedig populizmus és hangulatkeltés.

– A tramtrain Hódmezővásárhely és Szeged belvárosát köti össze, ötvözve a nagyvasúti közlekedés gyors és egyenletes tempóját a villamosközlekedés előnyeivel. A tramtrain menetrendje a két belváros közötti utazási időtartamot 30-32 percre rövidíti, amellyel jelenleg egyik közlekedési forma sem tudja felvenni a versenyt, beleértve a személygépkocsit is. Ezen túlmenően a tramtrain biztonságosan, versenyképes áron, fenntartható és környezetbarát módon biztosítja a Hódmezővásárhely és Szeged között naponta ingázó 15 ezer honfitársunk ingázását – írta Schanda Tamás.

Hírek a Tramtrainnel kapcsolatban

A dosszié további cikkei
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában