Építő és genyó kritikákat is kapott a tramtrain

2021.11.30. 11:19

Megnézik, hogy Szegeden minden megállóban meg kell-e állnia a vasútvillamosnak

Türelmet, megértést és nyugalmat kér mindenkitől Lázár János országgyűlési képviselő, a tramtrain-beruházás kormánybiztosa. Jelenleg is tesztüzem zajlik, most történik a járművek végleges beállítása. Ezért is javasolta a kormánynak, hogy amíg nem 100 százalékos a szolgáltatás, addig ne kelljen jegyet váltani.

Munkatársunktól

Lázár János a tramtrain első napjáról a Rádió7-ben beszélt. Hangsúlyozta, jelenleg próbaüzem és beüzemelés zajlik.

– Tegnap én is utaztam a járművön és az volt a benyomásom, hogy a tramtrain még nincs kész. Most olyan tesztüzem zajlik, ahol már utasokat is szállít a jármű. A legfontosabb szempont, hogy biztonságos legyen. Voltak, vannak és lesznek is a végső átadásig kisebb-nagyobb meghibásodások. Mindenkitől türelmet és nyugalmat kérünk. Azon dolgozunk, hogy minden hibát elhárítsunk és a komfortfokozat folyamatosan javuljon.

Lázár János beszélt arról is, hogy az első nap jól sikerült, de kedden reggel már voltak műszaki, technikai problémák. Úgy tudjuk, ezek egyike, hogy az egyik tramtrain őzbalesetet szenvedett.

Rókus és a szegedi nagyállomás között pedig műszaki hiba miatt villamosra kellett átszállniuk az utasoknak.

Lázár János a [email protected] címen várja az észrevételeket.

– Szeretném megköszönni a jóindulatú, de a genyó észrevételeket is. Abból is volt néhány. Ezek egy része a menetidőhöz kapcsolódott. Hangsúlyozom, próbajáratokat végzünk utasforgalom mellett. A járműnek lehetnek olyan problémái, amelyek csak így derülnek ki. Ezeket megoldjuk, célunk, hogy mindenki 100 százalékos biztonságban utazhasson. A Stadler és a MÁV együttműködése folyamatos.

A tramtrain márciustól jár végleges menetrend és menetidő szerint.

Hódmezővásárhelyen 9,5-10 perc alatt teszi meg az utat. A nyílt pályán jelenleg 80 kilométer/órás sebességgel közlekedhet a jármű. Ezt nem mi döntöttük el, így szól a próbaüzemre a hatósági engedély. A tramtrain 100-110 kilométer/órás sebességre is képes. Utasok nélkül már voltak ilyen próbák. A kérdés jelenleg az, hogy Szegeden belül minden megállóban meg kell-e állnia a járműnek, ami sok-sok percet jelenthet a menetidőben.Azon dolgozunk, hogy 35 perchez legyen közel a két belváros közötti menetidő – fogalmazott Lázár János.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában