Szegedi hírek

2022.08.03. 07:00

Nagy melegben a piros troli és sárga villamos a legkomfortosabb

Álló járműben a mostani melegben már 10 perc alatt is több, mint 40 fokra melegszik fel a belső hőmérséklet. Nem csoda, ha a légkondi nélküli tömegközlekedési eszközökön kínszenvedés az utazás. Utánajártunk, melyik trolikra és villamosokra érdemes várni, ha nem akarunk megsülni,

T. K.

A Tatra villamosokon nincs légkondi, a pótlóbuszok többségén azonban igen. Fotó: Török János

Fotó: TOROK JANOS

A héten visszatér a kánikula: csütörtöktől vasárnapig minden nap már 35 fok körül alakul majd a csúcshőmérséklet. A nagy melegben igazán kellemetlenné válhat a tömegközlekedés, ha a járművön nincs légkondicionáló.

Olvasóink a legutóbbi hőhullám idején panaszkodtak, hogy az extrém melegben is csupán az elhúzott ablakokon bejövő huzat enyhítette a forróságot a 4-es vonal villamosain, ami szinte elviselhetetlenné tette az utazást. Egyikük úgy fogalmazott, bár hőmérő nem volt nála, ha kint 40 fok körüli a hőmérséklet, nyilvánvaló, hogy a fémvázas járműben a menetszél ellenére is ennél melegebb van, főleg azt tekintve, hogy a nap nagy részében a villamos nincs árnyékban.

Az autók esetében már kiszámolták, hogy az időjárás hogyan befolyásolja a jármű belső hőmérsékletét. Ez alapján ha csak 10 percet áll, ami a tömegközlekedési eszközöknél minden végállomáson megtörténik, a mostani 34 fokban 41 fokra melegszik fel az utastér. Nagyjából erre lehet számítani ezen a héten a légkondival nem rendelkező járműveken, ezért megkérdeztük az SZKT illetékesétől, mely trolikra vagy villamosokra érdemes várni, ha komfortosabb utazásra vágyunk.

Sümeginé Törőcsik Tünde megbízott közkapcsolati irodavezető lapunknak elmondta, tipikus nyári napokon a társaság elsősorban a légkondicionálóval felszerelt járműveket közlekedteti.

 A villamosok közül a sárga, a trolibuszok közül a piros arculattal rendelkező járművek — a nosztalgia járatok kivételével — légkondicionáló berendezéssel ellátottak. A pótlóbuszok közül csupán egy van, ami nem ilyen. A tram-train járművek is természetesen mind légkondicionálóval felszereltek 

— sorolta az irodavezető. Hozzátette: munkatársaik folyamatos, precíz karbantartási tevékenységgel azon dolgoznak, hogy a meglévő berendezéseik működtetésével az utazóközönségük komfortérzetét biztosítani tudják a legmelegebb napokon is.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában