Szegedi egyetemi hírek

2023.09.22. 18:31

Új oktatás-stratégiai központtal növeli eredményességét az SZTE

Karokon átívelő kutatásfejlesztési és innovációs kiválósági központ kezdte meg működését a Szegedi Tudományegyetemen. Hat szakmai program mentén épül fel az Oktatás Modernizációs és Innovációs Klaszter hatékonyságnövelő tevékenysége.

Koós Kata

A klaszter céljait Gellén Klára, az SZTE oktatási rektorhelyettese ismertette. Fotó: Török János

Fotó: ianostorok.com

A Szegedi Tudományegyetem Interdiszciplináris Kutatásfejlesztési és Innovációs Kiválósági Központ (IKIKK) Oktatás Modernizációs és Innovációs Klaszterének (OMIK) bemutatkozó eseményén elhangzott, hogy az SZTE célja a regionális, országos, illetve nemzetközi munkaerőpiaci elvárásokhoz mind tartalmában, mind módszertanában naprakész módon kapcsolódó képzési portfólió kialakítása. Az intézmény feladata, hogy regionális, hazai és nemzetközi viszonylatban is versenyképes, kompetenciaalapú és gyakorlatorientált tudást és végzettséget biztosítson a képzési szintek és területek teljes palettáján. Az újonnan létesített központtal egy karokon átívelő és a képzési tevékenységüket támogató oktatás-stratégiai, szakmai fejlesztőközpont működtetése a cél, amely az egész egyetem számára nyújt központi fejlesztési megoldásokat. 

 

Fendler Judit kancellár az SZTE egyik legfontosabb innovációjának minősítette a központ létrehozását. 

 

Arról szól, hogy hogyan hozzuk össze azokat a képességeket, kompetenciákat, tudásokat, amelyek megvannak külön-külön a karokon, a klinikákon, a kutatócsoportokban, különböző oktatási egységekben. Ezeknek a közös fejlesztésére kellett közös platformot találni, ahol ezeknek a képességeknek, kompetenciáknak a szinergiáit még jobban tudjuk kihasználni az egyetem, az itt dolgozók, tanulók és kutatók érdekében

 – részletezte a kancellár. 

Fotó: Török János

Szakál Péter oktatási igazgató, az OMIK operatív vezetője úgy fogalmazott, azért volt a klaszter létrehozására szükség, mert nagyon sok innováció van a Szegedi Tudományegyetemen, ezeket pedig egységes döntéshozatali és támogatási modellbe kellett sorolni a hatékonyság növelése érdekében.

Az OMIK legfőbb céljait Gellén Klára, a klaszter szakmai vezetője, az SZTE oktatási rektorhelyettese ismertette. 

Az OMIK gyakorlatilag az SZTE oktatásstratégiai céljainak a rendszerezése, a szinergiák megtalálása

 – közölte, majd azzal folytatta, hogy a klaszter három vezérfonala a digitalizáció, a nemzetközi és a gyakorlatorientált szemlélet. Hat szakmai program mentén épül fel hatékonyságnövelő tevékenysége, amelyek további projektekre tagolódnak.  

A nemzetközi együttműködési és idegennyelvi oktatás fejlesztési program a jelenleginél célzottabban valósítja meg a nemzetköziesítési törekvéseket. A digitalizációs és módszertani fejlesztő programban többek között a kompetenciafejlesztésre és a naprakész diploma biztosítására fókuszálnak. Az élethosszig tartó tanulás fejlesztési programmal a munkaerőpiaci igényekre reflektálnak. A pedagógusképzési terület az SZTE köznevelési intézményei és a duális képzések miatt kiemelt fejlesztési programja a klaszternek. Ugyanezen okból külön-külön programot szenteltek a köznevelés, valamint a szakképzés területének fejlesztésének is.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában