2024.10.01. 12:46
Majdnem másfél millió utazással számolnak naponta Szegeden
A kezdetekben még csak évi 300 ezer utazást regisztráltak a szegedi villamosjáratokon, ma már azonban naponta csaknem másfél millió utazással számolnak a Szegedi Közlekedési Kft.-nél. A városi villamosközlekedés kedden volt 116 éves.
– A szegedi villamosközlekedés 1907-ben kapta meg az engedélyt, de csak egy évvel később, 1908-ban indult el. Abban az évben 300 ezer utast szállítottak már a járművek – mondta újságírók előtt kedden a Szegedi Közlekedési Kft. vezérigazgatója, abból az alkalomból, hogy most volt a szegedi villamosközlekedés 116. születésnapja.
Knezevics Viktor hozzátette, hogy ma már a kötöttpályás közlekedésben, vagyis a trolikon és a villamosokon 1 millió 400 ezer utast szállítanak. Ez természetesen nem ennyi embert jelent, hanem ennyi megkezdett utazást.
– A kezdeti időszakban volt olyan, hogy nyolc villamosjárat is közlekedett Szegeden. Járt villamos Kiskundorozsmára és Újszegedre is – jegyezte meg Knezevics Viktor.
Fejlesztik a kötöttpályát
A kötöttpályás közlekedés fejlesztéseiről azt mondta, hogy a sínpályát folyamatosan karbantartják. A 4-es villamos több szakaszán már végeztek a felújítással, de egy szakasz még hátra van, annak korszerűsítését jövőre tervezik.
Megkérdeztük az igazgatót, hogy van-e tervben járműbeszerzés, de villamosok vásárlására egyelőre nincs lehetőségük, viszont hamarosan forgalomba áll négy új troli a városban.
Villamossal korábban is jártak
A szegedi villamosközlekedés születésnapja alkalmából kihozták az MWG 12-es pályaszámú nosztalgia villamost, amely kedden délelőttől kora délutánig közlekedett a vasútállomás és a pláza között.
Nosztalgiajárat egyébként már a hétvégén is közlekedett. Vasárnap a 2-es vonalon járt a 813-as pályaszámú FVV villamos és a 313-314 pályaszámú légfékes szerelvény. A Bengáli valóban közlekedett egy darabig, de felszállni nem lehetett rá. Fel lehetett szállni viszont sokkal vagányabb légfékes ikerkocsira. A két külön ikerkocsiból annak idején a fapados felét a debreceni, a bőrüléses felét a szegedi közlekedési cég vitte el, de az utóbbit végül Szegeden visszaalakították fapadosra. Ez lett Szeged első nosztalgia villamosa.
Szegedi hírek
- Véradásra hív a Vöröskereszt
- A színészet és a média vonzza a szegedi tündérszép Sümeghy Laurát
- Hatalmas siker Szegeden: 7 világbajnoki érem a magyaroké!
- Levegőszennyezettség: Szeged az európai sereghajtók között
- Szellemként üzent családjának az öngyilkos szegedi édesapa: a mágus segített átlépni a fénybe