Ázsiába készülnek

2025.04.18. 18:50

Nagy bajban a szatymazi babettások: segítséget kérnek a magyar motorosok Törökország határánál

A legendás Csongrád-Csanád vármegyei motorosok új kalandra készülnek. A Babetta túra ezúttal Ázsiába vezetne, de rendszám nélkül ez komoly akadályt jelent. Farkas Gábor és Barta Zsolt most a közösség segítségében bízik.

Akadály gördült a Babetta elé. Sürgős segítségre van szüksége a két legendás vármegyei babettásnak, akik az Afrika túrát követően Ázsiába tartanak Törökországon keresztül. A határátlépés azonban rendszám nélkül gyakorlatilag lehetetlen. 

babetta
Akadály gördült a Babetta elé. A cél most Ázsia, de a határon lehetetlen lesz átjutni a rendszám nélküli kis ötven köbcentis robogókkal. Archív fotó: Karnok Csaba 

Babetta túra és új kihívások

Farkas Gábor, a napjainkra élő legendává vált szatymazi motoros a Facebook-on kért segítséget következő túrájukkal kapcsolatban. A túra következő állomása Törökország lenne, ahová Bulgária vagy Görögország felől próbálnának bejutni május elején. A motorosok azonban attól tartanak, hogy a török hatóságok nem engedik be őket rendszám nélküli járműveikkel, ezért sürgős helyi segítséget keresnek, aki meg tudná oldani az átkelést a Boszporuszon át egészen Ázsiáig.

Az afrikai kaland sikerén felbuzdulva

Korábban, az afrikai túrájukon Marokkóban ideiglenes tartózkodási engedélyt kaptak, így ott sikerült továbbmenniük. A környező országokban azonban a rendszámozás drága és bürokratikusan nehézkes, a nagykövetségek pedig nem tudtak megoldást nyújtani. A motorosok a törökországi közösséghez, különösen a motorosokhoz fordulnak, bízva abban, hogy valaki tud olyan helyi megoldást, amellyel átkelhetnek a kontinenshatáron. Arra kérnek mindenkit, hogy osszák meg a felhívást, hátha eljut a megfelelő emberhez. Gábor a [email protected] emailcíen várja az ötleteket. 

A legendás páros: Gábor és Zsolt

Farkas Gábor és Barta Zsolt, két Csongrád-Csanád vármegyei motoros, 2024 áprilisában indultak el Afrikába két alaposan átalakított Babetta robogóval. A 3200 kilométeres túrát napi 200 kilométeres szakaszokban tervezték megtenni, figyelembe véve a terepviszonyokat és az időjárást. A járműveket nagyobb túratankkal, sebességváltóval, mobilkonyhával és sebességtartó automatikával szerelték fel, a csomagjuk pedig 75 kiló volt. Az út során számos kihívással néztek szembe, beleértve a hideg időjárást és a hegyvidéki terepet. Ennek ellenére sikeresen elérték Afrikát, ahol egy 20 kilométeres kört tettek meg, majd Portugália felé vették az irányt, elérve Cabo da Rocát, az európai szárazföld legnyugatibb pontját. 2025 márciusában részt vettek a budapesti Millenáris Parkban megrendezett nagy motorkiállításon, ahol élményeikről meséltek a közönségnek. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában