Egyelőre senkitől nem veszi el a munkát

2025.04.23. 06:20

Megérkezett Szegedre az első robotpincér, mutatjuk, hol találkozhat vele – videóval

A gépek lázadása? Kezdhetnek aggódni a hús-vér felszolgálók? Megérkezett Szegedre az első robotpincér, méghozzá a Szálka Halászcsárdába. A robot elsősorban figyelemfelkeltő és szórakoztató, nem pedig munkatársakat kiváltó megoldás. Utánajártunk, mire jó, és miért szeretik annyian – még akkor is, ha nem hozza ki a levest.

Robotcica! Vigyázat, Rob úton van – ezt mondogatja az első szegedi robotpincér miközben kihozza a kólát, majd visszatér pihenőhelyére a hűtő mellé. 

_DSC4884_
A szegedi Szálka Halászcsárdában a robotpincér nemcsak kiszolgál, hanem cukiságával mosolyt varázsol a vendégek arcára. Fotó: Török János

Robotpincér a Szálkában – új korszak a vendéglátásban?

Ez már rég nem sci-fi, hanem valóság: robotpincér állt munkába a Szálka Halászcsárdában. A tulajdonos, Róvó Richárd szerint a kis kolléga ugyan egyelőre biztosan nem váltja le az emberi személyzetet, de mosolyt csal a vendégek arcára. A robotpincér ötlete nem a semmiből jött: a tulajdonos szerint a vendéglátásban mindig újulni kell egy kicsit, és ez egy olyan jópofa eszköz, amivel feldobható a hangulat. A külföldi példák inspirálták őket, de gyorsan kiderült, hogy nem épp a munkaerő-kiváltás volt a cél. 

Mit tud a gép? 

– Aki azt gondolja, hogy egy ilyen robot leveszi a terhet a személyzetről, az még nem próbálta – mondja nevetve a tulajdonos. Sőt, majdnem még egy embert fel kell venni mellé. Kell hozzá kezelő, oda kell figyelni rá. Az év elején érkezett, ára pedig – ahogy fogalmaztak – „úriemberhez méltóan, nem téma”, de azért kiderül: milliós nagyságrendű befektetésről van szó. És mit tud? Nos, leginkább hozni-vinni dolgokat. 

robotpincér
Fotó: Török János

A levest nem viszi ki

– Ételt már nem nagyon küldünk vele – meséli a tulaj, mert mire a robot odaérne, a felszolgáló kétszer fordul. – Másrészt egy Szálka színvonalú étteremben elvárás a személyes kiszolgálás, nem az, hogy a vendég álljon fel, és vegye le a tálat a robotról – teszi hozzá.

Inkább cuki marketingfogás, de annak kiváló

A robot tehát inkább marketingfogás, amire rácsodálkoznak a vendégek, különösen a gyerekek. A tulajdonos szerint a család- és állatbarát helyeken óriási a siker: a gyerekek ujjongva kísérik a robotot, figyelik, merre jár, és néha nevet is adnak neki. – Aranyos, cuki, mosolyt csal az arcokra, és talán ez a legfontosabb dolga – foglalja össze a tulajdonos. Dolgozni nem tud úgy, mint egy felszolgáló, de a hangulatot feldobja – és ez sem kevés a mai világban.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában