Vasúti munkák

2025.06.16. 16:20

Fejlesztések miatt borul a menetrend Szeged és Orosháza között, hosszabb menetidő várható

Hézag nélküli vágányokat ígér a felújítás után a MÁV. Hódmezővásárhely és Orosháza között megszűnik majd a késés, ami jelenleg igen jelentős, legalább 6 perc, de olykor 10 is. A felújítás alatt vonatpótló buszok közlekednek Szeged és Orosháza között. Aminek az utasok nagyon nem örülnek majd, őszig, a MÁV tájékoztatása szerint, a munkálatok végéig 30-40 perces eljutási idővel kell majd számolni.

Az új, vasbeton talpfákat már előkészítette a MÁV a pénteken kezdődő, Hódmezővásárhely és Orosháza közötti pályakarbantartáshoz. A munkálatokat már ezen a héten elkezdik. A teljes vágányzárat a vakációhoz időzítették. A tanév végétől mérséklődik az utasforgalom, így kevesebbeket érint a korlátozás, a menetrendi változás és az átszállás – adta hírül a MÁV kommunikáció igazgatósága.

MÁV
Az új, vasbeton talpakat már előkészítette a MÁV. Fotó: Kovács Erika

Hézag nélküli vágány

Hódmezővásárhely és Orosháza között június 21-től jelentős pályakarbantartás kezdődik, ezenkívül átjárófelújításra is sort kerítenek. A felújítás során megszüntetik a sebességkorlátozásokat és 14 kilométeren ismét 80 km/órára emelik az engedélyezett pályasebességet a 135-ös vasúti vonalon. Ez a felújítás lesz az utolsó üteme a Szeged–Békéscsaba vonalon évekkel ezelőtt megkezdett korszerűsítési munkájának. Hódmezővásárhely és Orosháza között is teljes hosszban hézag nélküli vágányt hoznak létre, a pályaállapot miatti sebességkorlátozások megszűnnek.

MÁV: Vonatpótló buszokkal viszik az utasokat

Az ősz elejéig tartó beruházás augusztus 15-ig érinti a Szeged–Békéscsaba vonal forgalmát, ez alatt az idő alatt jelentősen módosul a menetrend. A felújítás alatt pótlóbuszok közlekednek Szeged és Orosháza között. Rossz hír, hogy 30-40 perccel hosszabb eljutási idővel is számolhatnak az utasok. 

120 méteres hosszúsíneket fektetnek le

A munkálatok során sín- és váltócseréket végeznek, mintegy 3800 talpfát cserélnek tartósabb vasbetonaljakra. A hézag nélküli vágányok kialakításához 120 méteres, úgynevezett hosszúsíneket fektetnek le, sínhegesztést végeznek. Kicserélnek, illetve pótolnak több mint 3100 tonna zúzottkövet.

A kilenc hétig tartó pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. végzi, mintegy 100 szakember közreműködésével. A beruházás a MÁV saját forrásból, mintegy 1,2 milliárd forintból valósul meg.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában