Történelmi megemlékezés

2021.10.05. 17:19

11 iskola emlékezik meg 1956 fiatal szabadságharcosairól

Rendhagyó történelemórákon emlékeznek meg az 1956-os forradalom és szabadságharc hőseiről Csongrád-Csanád megye diákjai is. A Rákóczi Szövetségtől 300 ezer forintos támogatást kaptak az osztályok utazáshoz.

Kiss Anna

Több megyei iskolának is úti célja a 25 évvel ezelőtt létrehozott Recski Nemzeti Emlékpark, melynek helyén 1950 és 1953 között kényszermunkatábor működött. Fotó: Komka Péter/MTI

348 középiskola 18 ezer diákja emlékezik meg októberben az 1956-os forradalom és szabadságharc fiatal hőseiről honismereti kirándulásokkal összekötve, rendhagyó történelemórák részeként a Rákóczi Szövetség támogatásával. A szövetség pályázatán 271 magyarországi és 77 külhoni középiskola nyert utazási támogatást, köztük van 11 Csongrád-Csanád megyei intézmény is.

A szentesi Horváth Mihály Gimnáziumból 3, a vásárhelyi Bethlen Gábor Református Gimnáziumból 2, a vásárhelyi Boros Sámuel Szakgimnáziumból 4, a szentesi Boros Sámuel Technikumból és a Návay Lajos Szakgimnáziumból 2-2, a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnáziumból és a Dugonics András Piarista Gimnáziumból 2-2 osztály utazhat. Továbbá az SZTE Kossuth Zsuzsanna Technikumból, a csongrádi Sághy Mihály Szakgimnáziumból, a szentesi Pollák Antal Szakgimnáziumból és az Eötvös József Gimnáziumból 1-1 osztály kirándul.

Több megyei iskolának is úti célja a 25 évvel ezelőtt létrehozott Recski Nemzeti Emlékpark, melynek helyén 1950 és 1953 között kényszermunkatábor működött. Fotó: Komka Péter/MTI

Az osztálykirándulások feltétele, hogy a rendhagyó történelemóra során a diákok keressenek fel olyan emlékhelyet, amely szorosan kapcsolódik a 20. századi magyar történelemhez, kiemelten az 1956-os forradalomhoz és szabadságharchoz. Éppen ezért úti cél például a Recski Nemzeti Emlékpark, a Terror Háza Múzeum, a Gyulavári világháborús hősök emlékműve, a Széna téri 1956-os emlékmű, a Sopronkőhidai rabtemető, a Fertőrákosi kőfejtő és az Atomenergetikai Múzeum is.

A Rákóczi Szövetség meggyőződése, hogy a 14 és 18 év közötti korban alakul ki az identitásnak és a kapcsolatrendszernek egy jelentős része. Ezért arra törekszenek, hogy ebben az időszakban minél több olyan impulzus érje a középiskolásokat, ami abban segíti őket, hogy a magyarságukra értékként tekintsenek, és minél több magyar-magyar kapcsolat alakuljon köztük.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában