Érző szív az egyenruha alatt

2022.08.13. 16:14

Janza Kata börtönőrként tért vissza Szegedre

Örök szerelem fűzi a Szegedi Szabadtéri Játékok nagyszínpadához Janza Katát, aki ezúttal Morton Mama szerepében tért vissza a Dóm térre pénteken. A Chicago musicalt ma és holnap, valamint a jövő héten további három alkalommal tekintheti meg a közönség.

Egyszerre kell szigorú börtönőrnek és gondoskodó tyúkanyónak lennie Morton Mama szerepében. Fotó: Sándor Judit/MW

– Ha nyaranta nem jöhetek Szegedre, hiányzik. A legkedvesebb számomra mindig az, ahogyan az emberek megszólítanak és beszélgetnek velem. Pár napja például egy hölgy rárakott egy levelet a szélvédőmre, amelyben felajánlotta a garázsát nekem, amíg itt vagyok a városban. Mindenhol olyan szeretettel fogadnak – mondta el lapunknak Janza Kata, aki Morton Mama karakterét alakítja a Szegedi Szabadtéri Játékok Chicago produkciójában. 

A nagyszínpad rutinos terep számára, hiszen 1996-ban a Szegedi Szabadtéri Játékokon bemutatott Elisabeth musical címszerepe hozta el számára az országos elismertséget, azóta pedig olyan közönségkedvenc darabokban láthatták már a Dóm tér nézői, mint a Rómeó és Júlia, a Szentivánéji álom, az Elfújta a szél vagy az Apáca Show. Két szóban összegezte a térhez fűződő érzelmeit: örök szerelem. 

Fotó: Éder Vera

John Kander, Fred Ebb és Bob Fosse legendás musicaljének tanulsága kapcsán kiemelte, nemcsak a nézők, de a produkcióban szereplő színészek számára is fontos üzenetet közvetít a mű. – Ma már egymást érik a tehetségkutatók, amelynek résztvevőiről sokszor egy év múlva már semmit nem hallunk. Emellett borzasztó, hogy mit meg nem tesznek az emberek azért, hogy beszéljenek róluk, bekövessék őket, hogy egy percig sztárok lehessenek a a közösségi oldalakon. A legtöbb esetben gyorsan kiderül azonban, hogy valódi tudás, tehetség és érték nélkül ezek a hírnevek gyorsabban illannak el, mint a villám – fejtette ki Janza Kata. – Minket, művészembereket pedig azzal a dilemmával késztet szembenézésre a Chicago, hogy mit érdemes és mit nem megtenni a röpke hírnévért. Mindig nagy kérdés, hogy mennyire szabad beengedni a nyilvánosságot a magánéletünkbe, hogy kellően elegáns és mértéktartó maradhasson az egyensúly. Hiszen a diszkrét tájékoztatást csupán egy hajszál választja el a magamutogatástól – tette hozzá, majd a rendezői koncepciót méltatta. – Béres Attila rendezése kiválóan hívja fel a figyelmet arra, hogy merrefelé halad a világ. Hogy ki kellene tennünk a stop-táblát, és hogy mennyi személyes felelősségünk van ebben – hangsúlyozta. 

Janza Kata a dögös börtönőr, Morton Mama karakterét kelti életre a produkcióban. – A nagy, revüs-táncos musicalek elkerültek, rendszerint drámai hősnőket alakítottam. Hogy most a Morton Mutert játszhatom, egy csoda számomra, nagyon élvezem. Főleg azért, mert összetett személyiség. A szigorú börtönőr ruha mögött érző szív dobog, és ennek harmóniáját megtalálni igazi kihívás számomra. A színpadon kívül derűs, közösségi embernek tartom magam, nem egy marcona természetnek. Morton Mamaként viszont el kell hitetnem, hogy a kemény bűnöző csajok között, a női börtönben rendet tudok tartani. Ugyanakkor azt is érzékeltetnem kell, hogy tyúkanyóként törődöm a rabokkal. Persze nem ingyen – zárta mosolyogva a beszélgetést a népszerű színésznő.  

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában