Chicago a Dóm téren

2022.08.11. 11:30

Szenvedélyes koreográfiát álmodott Barta Dóra

A paneldzsungelben éled újjá a világ egyik legnépszerűbb musicalje, a Chicago, a Szegedi Szabadtéri Játékok nagyszínpadán. A produkció koreográfusa a Harangozó- és Seregi László-díjas, érdemes művész Barta Dóra, aki lapunknak elmondta, hogy erős és szenvedélyes koreográfiát álmodott meg.

Koós Kata

Barta Dóra táncművészként már többször elvarázsolta a Dóm tér közönségét, koreográfusként azonban most dolgozott először a Szegedi Szabadtéri Játékokon. Fotó: Török János

A Szegedi Szabadtéri Játékok történetében először kerül színpadra John Kander, Fred Ebb és Bob Fosse világhírű musicalje, a Chicago. A filmként már több Oscar-díjat besöpört produkciót kivételes látványvilággal, szenvedélyes koreográfiával és sztárszereposztással mutatják be a Dóm téren augusztus 12-én, majd további öt estén lesz megtekinthető. A koreográfiát Barta Dóra készítette, aki lapunknak úgy fogalmazott, hogy hazatért Szegedre, hiszen 2001 és 2007 között a Szegedi Kortárs Balett vezető táncosa volt. 

- Nosztalgikus érzés visszatérni, hiszen karrierem fontos szakasza volt a Szegeden töltött idő. Ugyanakkor kicsit ambivalens érzés is, mert egyszerre érzem magam nagyon otthonosan, viszont az eltelt évek miatt már némileg el is távolodtam a várostól. Mindenesetre nagyon jól érzem magam, jó volt visszatérni – mondta a rendező-koreográfus, a Kecskemét City Balett társulatvezetője.

A csillagtetős színpad korántsem idegen terep Barta Dóra számára, hiszen táncművészként több alkalommal remekelt már a Dóm téren. Azonban koreográfusként először dolgozik itt. 

– Az izgalom minden egyes produkció esetében ugyanakkora bennem, függetlenül a nézőszámtól. Persze látom, hogy ez egy gigaprodukció, egyedi és különleges ez a hatalmas tér, de alkotóként ugyanaz a szenvedély hajt egy kisebb előadás létrehozásánál is, mint most – mondta.

A Chicago több mint négy évtizede töretlen világsikerének titkaként a fülbemászó dallamokat, a pergő dzsessz lüktetését, az amerikai revüket idéző, fényűző látványvilágot, valamint a női lélek fülledt és vad szenvedélyességét bemutató történetet említette. 

– A Chicago ikonikus mű, bizonyos képei szinte már beégtek az emberek retinájába. Azonban a színház lényege, hogy ezekkel a történetekkel hogyan tud úgy bánni, hogy egyrészt megtartsa a tradíciójukat, hogy a megszokott, megszeretett, klasszikus jelenetekkel találkozzon újra a közönség. Másrészt hordozzon valamilyen plusz tartalmat, amely meglepetést okoz, ami miatt nem válik elcsépeltté a már ismert darab – fejtette ki, majd azzal folytatta, hogy Béres Attila rendezése ennek a két szempontnak harmonikus elegye, ugyanis a rendező igazi hazai ízzel fűszerezte az előadást.  

– A paneldzsungel világa egészen közel hozza hozzánk ezt az alapvetően amerikai történetet. Ez nagyon érdekes és izgalmas kiindulópont, ami egészen új árnyalatot ad a műnek. Annak a történetnek, ami valóban örök érvényű, sőt korunkban talán átlagon felüli az aktualitása. Hiszen a manipulált világ, annak eszköztára, gyakorlata kerül terítékre és néz ránk furcsa fintorral az előadáson keresztül. A kérészéletű hírnév, a celeblét talmi bája, az érdem nélküli, gyors kiugrás lehetőségének csábítása, a média manipulatív hatása mind-mind meg vannak pendítve a történetben – részletezte. 

Barta Dóra erős hatású, szenvedélyes koreográfiát álmodott meg. 

– Az előadás nagyjából fele táncjelenet, úgyhogy hatalmas hangsúlyt kap a mozgás a produkcióban. A koreográfia megalkotásakor a legfőbb célom az volt, hogy szabadon áradjon a színpadról az a zsigeri, elemi erő, amely az egész előadást áthatja. Hogy a táncban is megmutatkozzon a nőiségnek a sprődebb, keményebb, ámde ugyanakkor nagyon vonzó oldala. Erős, szenvedélyes, vadító, vagyis végtelenül csábító nők uralják a színpadot – mondta el lapunknak. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában