Szegedi hírek

2022.12.12. 14:00

Házhoz viszik az ifjúságművelő programokat

Januárban és februárban Szeged valamennyi kulturális intézménye zárva tart majd. A Szent-Györgyi Albert Agóra munkatársai ez idő alatt „házhoz viszik” az iskolákba a kulturális foglalkozásokat, amelyek között rendhagyó irodalom óra, színházpedagógiai program és környezetvédelmi foglalkozások is választhatók.

Koós Kata

ARCHÍV Fotó: Frank Yvette

A szegedi közgyűlés határozata nyomán a város legtöbb kulturális intézményéhez hasonlóan a Szent-Györgyi Albert Agóra és a felügyelete alá tartozó hét művelődési ház is zárva tart jövő év január-februárjában a megemelkedett rezsiárak miatt. Azonban az év első két hónapjában sem szüneteltetik ifjúságművelő tevékenységüket. Kavalkád címmel a pedagógus végzettségű munkatársak színes programsorozatot állítottak össze általános és középiskolás diákok számára, amelyet kihelyezett foglalkozásokként valósítanak majd meg. 

A kínálat igen gazdag, valamennyi művelődési területet érint. Az Agóra Látványlabor munkatársai a gasztrofizikától az asztrofizikáig címmel látványos, interaktív természettudományos bemutatót visznek a diákoknak az iskolákba. Ennek anyagköltsége tízezer forint alkalmanként, a többi programajánlat díjmentes. 

A humán vonalon Vers-iskolát kínálnak, amely során azt beszélik át az 5-12. osztályos diákokkal, hogy miért van szükség versekre, milyen egy jó költemény, mire taníthatnak bennünket a nagy költők, valamint, hogy hogyan készülhetnek fel a tanulók eredményesen egy szavalóversenyre. Emellett lesz rendhagyó magyaróra például Petőfi Sándor és Arany János barátságának témájában, valamint színházpedagógiai foglalkozás is választható. Utóbbi során az alsós korosztály a mesékre fókuszálva, a felsősök pedig a színházi vonalra koncentrálva ismerkedhetnek a színjátszás világával. Mindemellett a rendhagyó történelem óra keretében Kőrösi Csoma Sándor életével és munkásságával is megismerkedhetnek. 

A mentálhigiénés foglalkozás során arra biztosítanak lehetőséget, hogy interaktív játékok segítségével dolgozzák fel az osztályközösségek harmóniáját esetlegesen megbontó problémákat, konfliktusokat. Jól működő közösségek esetén pedig a kimondottan a kamaszokat érintő kérdésekről, nehézségekről, problémákról beszélgetnek a diákokkal izgalmas feladatokkal, színházi improvizációval és sok humorral fűszerezve. 

A kínálatban protokoll előadás is szerepel, amely során a bemutatkozás, megszólítás, köszönés, tegezés-magázás, továbbá az étkezések és az öltözködés illemszabályaival ismerkedhetnek a felsős és középiskolás tanulók. 

Külön figyelmet fordítottak a szervező pedagógusok a környezeti nevelésre a programsorozat összeállítása során. A természet védelméről, a fenntartható és környezettudatos életmódról szóló játékokkal és feladatokkal segítenek izgalmassá tenni a matematika gyakorlását. Egy másik kihelyezett tanórán egy alma útját követhetik végig a diákok. Megtudhatják, hogy ha nyersen esszük, hogyan kerül a komposztba, majd onnan újra a szervezetünkbe tápanyagként, ha pedig feldolgozott formában fogyasztjuk, mennyi energia felhasználásával lesz belőle kész „termék”, és mit tehetünk azért, hogy csökkentsük a környezet terhelését. 

A kínálatból a zene sem maradt ki, az ének-zene foglalkozáson Bartók Béla és Kodály Zoltán zeneszerzők munkásságával ismerkedhetnek a diákok. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában