Egy házba terelték a logikát és a kreativitást

2023.03.02. 18:50

Mini robotokkal kalandoztak a csapatok Vásárhelyen (Fotók)

Sajátos versenyre várták a vásárhelyi Szent István-iskolába a város felső tagozatos diákjait. Kreativitást, logikai készséget, ötletességet kellett segítségül hívni a kalandhoz.

Tábori Szilvia

Egységben az erő: a csapatmunka volt a siker egyik kulcsa a versenyen. Fotó: Tábori Szilvia

Mini robotok, Rubik kocka, Ipad-del és kézujjakkal fejlesztett áram, rejtvények, programozás és csupa játékos logikai feladat várta a felső tagozatos diákokat csütörtök délután a Hódmezővásárhelyi Szent István Általános Iskolában. A különleges Logi-kaland csapatverseny alapját a STEAM program adta, amely tulajdonképpen a természettudományok különleges koncentrációja. A feladatokat a szegedi Somogyi Károly Városi és Megyei Könyvtár munkatársai és a vásárhelyi iskola pedagógusai közösen dolgozták ki.

– Ezt a sajátos oktatási formát felhasználva egy házba tereltük ma a technológiát, a tudományt, a mérnöki ismereteket, a matematikát és még a művészetet is – mondta lapunknak Walterné Böngyik Terézia intézményvezető, hangsúlyozva, hogy iskolájukban diákok és pedagógusok is örömmel követik a technológiai újdonságokat.

Azt már Béleczkiné Tatár Katalin mesterpedagógus, matematika, fizika és informatika városi munkaközösség-vezető mondta, hogy nem konkrét tantárgyakhoz köthető feladatokból állt a verseny, inkább az volt a fontos, hogy a gyerekek saját kreativitásukat, ötleteiket használva oldják meg a feladatokat. Némely elem művészi megoldásokat kívánt tőlük, míg más állomásokon matematika tudásuk, illetve logikai készségeik segítették őket.

– Iskolánk szakköreit is régóta szervezzük sajátos szemléletben. Ahelyett, hogy egy-egy tantárgyra koncentrálnánk, több tanár összefogásával egy komplex tehetséggondozást kínálunk. Ezzel a gyerekek alkalmazható tudását hatékonyan fejlesztjük, ráadásul az élményalapú oktatás varázsa jövőjük meghatározója lehet. Fontos a mai gyerekeknek, hogy élővé tegyük a tantárgyakat – hangsúlyozta a mesterpedagógus. Hozzátette, nem szorítható skatulyába a STEAM alapú oktatás. Az biztos, hogy növeli a diákok kísérletező kedvét, jobban átlátják az összefüggéseket és kreatívabbak. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában