Szegedi hírek

2025.01.26. 16:20

Ebben rejlik az egyházközösség jövője Tarjánvárosban – galériával

Egy plébános egymagában nem elég egy egyházközség építéséhez – hangsúlyozta Benyik György tarjánvárosi plébános a vasárnapi szentmisén. A hit bajnokai, azaz a tanácsadó testület tagjai tették le esküjüket a mise végén.

A vasárnapi szentmise keretében tették le esküjüket a tarjánvárosi Szent Gellért Plébánia tanácsadó testületének öt évre kinevezett képviselői, vagy ahogyan Benyik György plébános nevezte őket, a hit bajnokai. 

hit bajnokai
A hit bajnokai öt évig segítik majd a plébánost a tanácsadó testület tagjaiként. Fotó: Koós Kata

A hit bajnokai a tarjáni egyházközségben

A tanácsadó testület az egyházközség plébánosát hivatott segíteni. Benyik György rámutatott, hogy milyen sokféle foglalkozást űznek a testület képviselői, mindegyikük a maga szakterülete, tudása és képessége szerint segíti az egyházközség építését.

– Szükségem van olyanokra, akik a lapátos, a villanyszerelői, a takarítói vagy éppen a zárjavítási hitvallást képviselik. Mert nem csak a Nícea-konstantinápolyi hitvallást kell közösen elmondanunk, hogy fölépüljön egy egyházközség, hanem sok apró dolgot el kell végezni. És én nagyon hálás vagyok az elődeimnek, akik nagyon tisztelték mindazokat, akik ezeket az apró munkákat elvégzik – mondta a plébános. Majd úgy fogalmazott, hogy a Szentlélek nyoma úgy érhető tetten Tarjánvárosban, hogy amit az egyik pap fölépített, azt a másik nem rombolta le. A tarjáni egyházközség él, jövőjét pedig a szentmisén izgő-mozgó csöppségek sokasága garantálja.

– Az az egyházközség, ahol nem sírnak és rosszalkodnak a gyerekek, az halálra van ítélve – jegyezte meg a plébános.

Megemlékeztek Csonka János feltalálóról

A szentmise végén a templomkapu érem pantheonjának újabb hírességéről, Csonka János szegedi születésű feltalálóról emlékeztek meg. Benyik György elmondta, hogy a porlasztó feltalálója, a magyar motor- és gépjárműgyártás megindítója 1887-ben a Ganz tulajdonába került motorokat üzemelte be. Ott ismerkedett meg Bánki Donáttal, de barátai közé tartozott Robert Bosch is. A Magyar Posta számára készített motoros triciklit, majd csomagszállító gépkocsi alvázat, amely mint postaautó 1905. május 31-én indult sikeres próbaútjára. Csonka János alkalmazta először a motorgyártásban az alumíniumot, a vezérelt szívószelepet, a nagyfeszültségű mágnes gyújtást. Műszaki irodalmi tevékenységének eredménye az első magyar automobil szakszótár. Csaknem 150 gépkocsi tervet készített. Noha sokan a karburátor feltalálójaként tartják számon, mára bizonyítást nyert, hogy egy brit feltaláló, Edward Butler évekkel megelőzte. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában