Kis pénzből kis közlekedés

Hódmezővásárhely - A 3-as buszvonalat megszüntették Vásárhelyen, néhány más helyi járat pedig ritkábban közlekedik. Új vonalakat is létesítettek, a 21-es és a 22-es úgynevezett összevont műszakjáratként üzemel, vagyis az ipartelepről megy a város felé.

Kormos Tamás

Az önkormányzat és a szolgáltató többször is tárgyalt az új menetrendről. Márciusban vagy áprilisban újból változtatnak, ha kell.

Új menetrend szerint közlekednek január elsejétől Vásárhelyen a helyi autóbuszok. A szolgáltató, a Tisza Volán Zrt. és az önkormányzat képviselői tavaly több alkalommal is tárgyalóasztalhoz ültek, hogy egyeztessenek. Az utazási társaság érdeke, hogy minél gazdaságosabban üzemeltesse a járatokat. A városnak meg az a fontos, hogy a lakosság elégedett legyen a helyi tömegközlekedéssel.

– Nagyon nehéz olyan menetrendet kialakítani, mely mindenkinek megfelel. Ráadásul kevesebb forrást kapunk a központi alapból, mint amennyit a helyi önkormányzatokra rónak a kötelező feladatok, így a tömegközlekedés ellátására is – mondta Kovács Pál.

A vásárhelyi önkormányzat városstratégiai főtanácsadója kiemelte: a szolgáltató egyértelmű érdeke, hogy nagyobb bevételhez, illetve minél nagyobb önkormányzati támogatáshoz jusson. Ezért olyan rendszert kell kialakítani, mely megfelelő módon képviseli a lakosság érdekeit, de finanszírozható is egyben.

Az 1-es busz is ritkábban közlekedik.
Fotó: Miskolczi Róbert

Jelenleg Vásárhelyen háromszor annyi saját forrást kell bevetni az amúgy csökkentett helyi tömegközlekedés finanszírozására, mint korábban. Az államtól kapott támogatás összege – 15 millió forint – pedig tavaly óta nem változott. A Volán egyéves kiadása pedig 160 millió forint a vásárhelyi buszközlekedés fenntartására, vagyis a költségek kevesebb mint 10 százaléka jön Budapestről.

Márciusban vagy áprilisban az önkormányzat és a Volán közösen felülvizsgálja az új menterendet. Ha szükséges, akkor módosítanak rajta. Kisebb-nagyobb változásokra mindenképpen kell számítani, mivel több jelzés is érkezett az utasoktól egyes járatokkal kapcsolatban.

Új műszakszállító járatok

A legnagyobb változás a tavalyi menetrendhez képest, hogy megszüntették a Kincses temető és a népkerti vasútállomás közötti 3-as járatot. Az 1-es, az 1T-s, a 4-es, a 12-es, a 13-as és a 14-es vonalon pedig csökkent a járatszám. Az 1-esek, a 7-esek, a 9-esek és a 16-osok pedig hétvégenként kétóránként közlekednek. Két új járatot is bevezettek. A 21-es a Kincses temetőtől, a 22-es pedig a László utcától viszi az utasokat a porcelángyárig. A két összevont műszakszállító járat munkanapokon kétszer, 13.10-kor és 21.10-kor jár, munkaszüneti napokon pedig 5.10-kor is indulnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!