2008.06.17. 21:42
Hódmezővásárhely a műszaki-informatikai oktatás központja
Hódmezővásárhely - A helyi oktatási szakemberek szerint több előnye is lesz a vásárhelyi szakiskolák összevonásának. Mint ismeretes, a Gregus, a Kalmár, az Eötvös és a Corvin szeptembertől egy intézményként működik tovább a Területi Integrált Szakképző Központ tagjaként. Vásárhelyen kiemelt szerepet kap a műszaki-informatikai, illetve az autóvillamossági szerelő és karosszérialakatos szakma oktatása.
Elodázhatatlan a szakképzés átszervezése, hiszen nincs elegendő szakképzett munkás – mondta Hajdu János a minap tartott vásárhelyi tájékoztatón. A Gregus-szakközépiskola igazgatója hozzátette: az eddigi szakképzési rendszer hátrányos volt a tanulók számára, hiszen sok helyen működtek szakközépiskolák és szakiskolák, éppen ezért nem tudtak jelentős anyagi eszközökhöz jutni. Akadoztak, vagy éppen párhuzamosan folytak a fejlesztések. A nagy értékű, a tanév jelentős részében kihasználatlanul álló gépek, berendezések a megye különböző iskoláiban találhatók meg, de amikor a tanterv szerint szükség lenne rájuk, akkor nincs elég belőlük. A Területi Integrált Szakképző Központok ezeket a problémákat oldják meg azzal, hogy a képzési központokba nagy mennyiségű eszközt telepítenek, és a diákokat viszik ezekbe az intézményekbe.
Az igazgató elmondta: a TISZK pályázatai már megjelentek, s azt mutatják, aki kimaradt a szakképző központokból, az kimaradt a fejlesztési lehetőségekből.
Tóthné Kecskeméti Katalin, az oktatási bizottság elnöke és Burzon Mária oktatási tanácsnok azt hangsúlyozta: Vásárhely szakiskolái 3200 diákjukkal közösen alkotnak egy csapatot a TISZK-en belül, így több lehetőségük van az érdekérvényesítésre. Ennek jele, hogy a megyében folyó tárgyalások eredményeként Vásárhely kiemelt szerepet kap a műszaki-informatikai képzésben, alapozva a Gregus-, azaz a volt Kossuth-szakközépiskola eddig eredményeire. Ez akár 100 millió forintos fejlesztést is jelent, s ennek köszönhetően valamennyi jelenleg önálló intézmény diákja is részt vehet az informatikai képzésben. De kiemelt szerepet kap a TISZK-ben a Kalmár-szakközépiskola is az autóvillamossági szerelők és a karosszérialakatosok képzésében. Az új városi intézményen belül jövőre megmaradnak a jelenleg is folyó képzési formák, csak ezentúl más települések hasonló iskoláiban fejlesztik tovább a gyakorlóhelyeket.