Tavaly futottunk, most sétáltunk

Hódmezővásárhely - Alaposan megváltozott a járművezetők zömének magatartása a vásárhelyi zebráknál, valószínűleg annak köszönhetően, hogy megemelkedett a bírságok összege. Míg tavaly nyáron futnunk kellett, most a járművezetők zöme udvariasan átengedett bennünket. Igaz, voltak kivételek is.

Korom András

Tavaly augusztusban még futnunk kellett nem egy vásárhelyi zebrán, mert hiába indultunk neki, hogy elérjük a másik oldalt, az autósok vagy nem ismerték a KRESZ-t, vagy nem foglalkoztak azzal, hogy a kijelölt gyalogátkelőhelyen nekünk van elsőbbségünk. Az eltelt 8 hónap alatt azt tapasztaltuk, javult a közlekedési morál, gyaníthatóan annak köszönhetően, hogy a bírságok mértékét alaposan felemelték.

A valószínűleg legnagyobb forgalmat lebonyolító Kossuth téri gyalogátkelőhöz érkezve tegnap délelőtt azt tapasztaltuk, hogy a járművezetők nem várták meg, míg tucatnyi gyalogos toporog türelmetlenül a járda szélén, már egy-két embernél megállnak, udvariasan intenek vagy felvillantják a kocsijuk lámpáit, hogy menjünk. Többször is kipróbáltuk, elvétve akadt sofőr, aki nem így tett volna. Aki erőszakosan nyomult, az rendszáma alapján Törökországból érkezett. A német, a holland, a francia és az angol rendszámú autók már jóval a zebra előtt lelassítottak, s a magyarok is beletapostak a fékbe, igaz, nem sokkal előtte.

Az Emlékpontnál is könnyű volt átkelni. Fotó: Segesvári Csaba

Az Emlékpontnál is könnyű volt átkelni.
Fotó: Segesvári Csaba

Hasonló tapasztalatokat szereztünk a 47-es és 45-ös főutak találkozásánál, azaz, a Bethlen-gimnázium alatti zebránál. Itt az osztott sáv és a keresztülhaladó kerékpárút miatt is figyelniük kell a sofőröknek. A hosszú zebrán nyugodtan átsétálhattunk, nem türelmetlenkedtek a kényszerű várakozásra ítélt autók, sem a személykocsik, sem a cementszállító, sem a 12 tengelyes kamion. Nemcsak azt várták meg, míg elhaladtunk előttük, de azt is, míg mindegyik járókelő fel nem lépett a járdára.

Lámpa és körforgalmak

Közlekedési jelzőlámpát akar kiépíteni a városi önkormányzat az Emlékpontnál. A közlekedés biztonságát pedig mind a János téren, mind a 45-ös és 47-es főútvonal csomópontjánál körforgalom építésével erősítenék.

Az Emlékpont sarkán lévő zebra sem veszélytelen, ugyanis a Kálvin János tér felől érkező járművezetők csak az utolsó métereken látják be a kanyart, s a közvetlenül annak íve után felfestett gyalogátkelőhelyet. Így aztán a legtöbben lassítanak, ha arról érkeznek. Most, bár csak hárman topogtunk a járdaszélen, csak ketten hajtottak át előttünk (az egyik, egy autóbusz vezetője még a dudát is megnyomta), az utána következők – egyetlen segédmotoros tizenéves és két kerékpáros kivételével – elengedtek. A robogós sisakos gyerek, ha lassan is, de áterőszakolta magát közvetlenül előttünk, a kerékpárosok pedig nyugodt szívvel tekertek át a zebrán, az Andrássy út felől, ráfordulva a Rózsa utcára.

Most nem kellett futnunk az életünkért a János téri, a Négyesi-féle vasbolt és a régi parókia közt felfestett zebrán. Bár itt ömlött mindkét irányból a forgalom, már a harmadik autós megszánt bennünket, s megállt, mire általános fékezés következett mind a négy sávban. Pedig a járműoszlop kamionból, traktorból és nehézgépjárművekből állt. Valamennyi helyszínen alaposan körbenéztünk, vajon gyalogos, motoros rendőrök, vagy járőrkocsi jelenléte miatt udvariaskodtak-e a sofőrök, de rendőrt épp sehol sem láttunk.

Címkék#Gyalogos
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!